Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opstart perikelen.  (gelezen 796 keer)

kirdaiht

• Gast
opstart perikelen.
« Gepost op: 2009/03/26, 16:13:20 »
hallo. sinds ik enkele weken geleden van 8.4 naar 8.10 gegaan ben heeft mijn laptop soms wat moeite met opstarten. halverwege het starten geeft hij aan dat hij iets niet kan vinden. dan krijg ik een commandline. dit gebeurt maar in de helft van de gevallen maar blijft natuurlijk erg irritant.

Offline siegi

• Lid
Re: opstart perikelen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/26, 16:18:34 »
Bij deze vraag kunnen we moeilijk helpen zonder extra informatie.
Geef eens wat meer informatie over dat iets, wat hij niet kan vinden.
Normaal geeft ubuntu redelijk duidelijk foutmeldingen.

Offline track

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/26, 23:52:47 »
Hoi Kirdaiht,

om hier iets te kunnen doen moet je  óf  dmesg doen of de verschillende log-bestanden onder /var/log/* bekijken.
Bij Gnome vind je hen ook via   [systeem] - beheer - systeemprotocol
Nu moet je via de tijdstempels zien waar hij vastloopt en wat er aan de hand is.

Als je bij een foutmelding zelf geen raad meer weet post de desbetreffende  log maar via  Extra opties..  Bijlage:.

Vriendelijke groet,

track

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/27, 00:00:29 »
Gewoon de foutmelding die ze krijgt als het opstarten wordt onderbroken vind ik al voldoende :)