Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: usplash  (gelezen 804 keer)

madmax1960

• Gast
usplash
« Gepost op: 2009/03/25, 16:12:03 »
ik zit met een probleempje ik wil een nieuwe usplash installeren en dat lukt maar niet ik heb alhans de form bekeken maar versta er niets meer van .
ik heb een bestand gedownload  v.b http://www.gnome-look.org/content/show.php/Blubuntu-alterntative-usplash?content=78755  . dus ik pak het bestan uit dan krijg ik dit bestand te zien (blubuntu_alternative.so ).
dan open ik mijn opstart-manager ik voeg dit bestand toe aan usplash thema's klik het aan sluit het programma af even geduld dan herstarten maar dan gebuurd het ik krijg juist de ganse lijst die opstart maar niet mijn afbeelding met de balk wat is er mis................................ ??? ??? ???

wat doe ik nog verkeerd of wat moet er nog geburen (ps: installatie ubuntu 8.10)

alvast bedankt

m.v.g madmax

« Laatst bewerkt op: 2009/03/25, 18:56:25 door madmax1960 »

Re: usplash
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/25, 18:54:00 »
Hey madmax, waarschijnlijk dien je nog je nieuwe usplash te configureren : sudo update-initramfs -u. Indien dat nog niet
helpt probeer dan eens sudo dpkg-reconfigure -phigh usplash

madmax1960

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/25, 18:59:33 »
Hey madmax, waarschijnlijk dien je nog je nieuwe usplash te configureren : sudo update-initramfs -u. Indien dat nog niet
helpt probeer dan eens sudo dpkg-reconfigure -phigh usplash

hij heeft dit als resultaat

ronny@ronny-desktop:~$ sudo update-initramfs -u
[sudo] password for ronny:
update-initramfs: Generating /boot/initrd.img-2.6.27-11-generic
ronny@ronny-desktop:~$

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/25, 19:15:48 »
Probeer het een zoals op deze site:

http://www.troublenow.org/?p=16

Probeer dan de "easy way"