Afgelopen week bezocht ik met Firefox 3.0.7 onder Kubuntu 8.04 LTS een website met diverse pulldown menu's gemaakt in Flash. Bij het uitklappen van de menu's verdwenen de geopende opties achter de voorgrondafbeeldingen wat deze website voor mij onbruikbaar maakte.
Daar ik deze website aan het testen was voor een reclameburo stelde ik deze in kennis van mijn bevindingen, al snel kwam een bericht van het reclameburo "Bij ons werkt het wel goed met Firefox".
Nu was ik dit probleem al eens eerder tegengekomen bij andere websites dus ben ik op onderzoek gegaan.
En wat blijkt onder Ubuntu 8.10 met dezelfde Firefox werkt die website vlekkeloos.
Dit is wel erg vervelend want zo kan je dus uren zoeken naar een probleem in Firefox en dan blijkt dat het OS verschil maakt in de werking van de webbrowser.
Ik heb wel in Firefox een verschil gezien met Windows, in Windows geeft Firefox mijn achtergrondafbeelding goed aan, en in (Ja sinds gisteren ben ik een Ubuntu gebruiker) geeft firefox de achtergrond van de site niet goed weer, deze afbeelding wordt namelijk bijna onderaan de site nogmaals herhaald, zodat er een soort van streep op de achtergrond staat. Dit is wel vervelend dat alle browsers zich niet aan de standaardwaarde houden, zodat het onmogelijk wordt om voor alle gebruikers een juiste site te maken die goed weergegeven wordt.
Tot nu toe vind ik Ubuntu leuk, hopelijk blijft dit zo, en hoef in niet terug te stappen naar
StinkMicrosoft.
Zijn er mensen die dezelfde ervaring hebben of ben ik de enige met dit probleem?