Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: problemen met cairo-dock en compiz installeren [opgelost]  (gelezen 1278 keer)

crownexclusive

• Gast
problemen met cairo-dock en compiz installeren [opgelost]
« Gepost op: 2009/03/23, 16:22:42 »
Goedendag iedereen,

Gisteren heb ik voor het eerst Linux geïnstalleerd op mijn oude laptop om me er eens in te verdiepen (en vanwege ontevredenheid over het oude systeem) en nu draai ik Ubentu 8.10 wat heerlijk gaat maar ik kom aan sommige dingen niet uit.

Als eerste heb ik de desktop persoonlijk gemaakt door icoontjes te downloaden en deze in de uiterlijk-map te gebruiken, dit werkt allemaal prima en daar had ik geen problemen mee. Maar nu ik wat verder aan het veranderen ben en ik op designs ben gestuit die cairo en compiz gebruiken kom ik even niet verder.

Het probleem:
Cairo-dock en Compiz heb ik gevonden in Synaptic pakketbeheer, gemarkeerd voor installatie en toegepast.
Maar dan kan ik de bestanden nergens vinden en dus ook niet openen. Waar worden de programma's geïnstalleerd?

Via de zoekfunctie kwam ik op een aantal onderwerpen maar deze konden mij niet helpen.

Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2009/03/24, 00:58:35 door crownexclusive »

Re: problemen met cairo-dock en compiz installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/23, 16:24:27 »

Hoi, welkom hier :)

Compiz wordt meegeleverd met Ubuntu, dus ik denk dat je de Compiz Settings Manager hebt geïnstallerd ipv Compiz zelf.

Over de Cairo Dock: ik geloof dat die geen menustarter heeft. Doe alt+f2, en typ daar: cairo-dock en druk op enter. Wat doet dat?

crownexclusive

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/23, 16:43:32 »
geweldig! bedankt voor de snelle reactie.

Cairo doet het nu, alleen compiz nog, waar kan ik dat instellen? ik kan het nergens vinden terwijl ik alles van compiz erop zou moeten hebben staan.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/23, 16:49:52 »
geweldig! bedankt voor de snelle reactie.

Cairo doet het nu, alleen compiz nog, waar kan ik dat instellen? ik kan het nergens vinden terwijl ik alles van compiz erop zou moeten hebben staan.
Heb je CompizConfig Settings Manager geïnstalleerd? Daarmee kun je Compiz helemaal instellen. Pakket ccsm.

Probeer Compiz eerst eens in te schakelen via Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> tabblad 'Visuele effecten'

crownexclusive

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/23, 17:08:26 »
Bedankt alweer ;)

commpizconfig-settings-manager heeft een groen vakje en is toegepast.

Via systeem-voorkeuren-uiterlijk-visuele effecten kan ik kiezen uit 3 opties: Geen effecten, Normaal en Extra. Verder wordt er niks aangegeven. Hij staat nu ingesteld op extra.

Het rare is dat Cairo het nu opeens niet meer doet, als ik hem uitvoer sluit ie het uitvoervenster en gebeurt er niks. Als ik hem uitvoer in de terminal krijg ik 4 warning-meldingen dat sommige files niet bestaan. Dat terwijl ie het 5 min ervoor nog deed.

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/23, 17:12:05 »
Als hij op extra staat, betekent het dat Compiz aanstaat en werkt. Via systeem=>voorkeuren=>compizconfig instellingen beheerder kunt ge vanalles instellen.

Post die foutmeldingen hier eens. Anders is het ook maar gokken :).

crownexclusive

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/23, 17:22:19 »
Geweldig! ik ben geholpen ;)

Cairo doet het ook gewoon, ik maakte zelf een lompe fout waardoor ik Cairo niet zag.

Bedankt beiden voor jullie tijd en moeite ;)

crownexclusive

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/24, 00:58:16 »
gedaan ;)

en het bewijs:
« Laatst bewerkt op: 2009/03/24, 01:00:32 door crownexclusive »