Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Overzicht, informatie, keuring, etc van repositories  (gelezen 1613 keer)

Phaldmmor

• Gast
Overzicht, informatie, keuring, etc van repositories
« Gepost op: 2006/10/02, 09:25:02 »
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er ergens een overzicht op te vragen is van beschikbare repositories voor Kubuntu.
Daarmee bedoel ik niet de standaard repositiories die via source-o-matic worden aangeboden, maar andere beschikbare repositories, bijvoorbeeld voor het installeren van spelletjes, drivers en andere software.

Het zou ook fijn zijn als hierbij stond of de repositories betrouwbaar zijn, etc.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/02, 10:52:37 »
Deze tekst op de source-o-matic zul je vast wel gezien hebben. Ik wil daarmee zeggen dat vreemde repositories altijd voor eigen risico zijn!

All repositories below are unofficial repositories and should NOT, I repeat NOT!, once again NOT!! be used unless you know what you are doing VERY WELL! These are unsupported repositories with no guarantee that they won't break your system!

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/02, 11:14:54 »
Ik weet idd dat vreemde repositories altijd voor eigen risico zijn. Maar met regelmaat zie ik hier in reacties dat iemand een repositorie noemt die niet bij source-o-matic staat. Bijvoorbeeld het installeren van een driver of stukje software wat standaard niet door Ubunutu word geleverd of ondersteund.

Soms installeer ik dus software door het zelf te compileren of via de manier aangeboden op de site. Soms blijkt er achteraf een repositorie te zijn die het pakket wel aanbied. Misschien is er wel leuke software te vinden via een bepaalde repositorie.

Dus hoop eigenlijk dat iemand al op het idee was gekomen een site/lijst te starten met daarin verwijzingen naar leuke of interresante repositories. Als dat nog niet zo is, begin ik er misschien wel eentje ;)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/02, 11:24:51 »
Ik zou er dan zeker een duidelijke waarschuwing voor iedereen bijzetten!!!

Voor de veiligheidsfreaks onder ons is het dan ook duidelijk dat ze een risico nemen door af te wijken van offici

Saamelainen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/02, 11:50:05 »
Je kunt bij de source-o-matic ook voorstellen voor repositories doen. Het lijkt me eigenlijk handiger als alles op een plaats blijft.:)

Phaldmmor

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/02, 15:38:52 »
Dat is idd wel het handigste, 1 plaats waar je alle info terug kan vinden.

Weet misschien iemand nog een goede site waar je leuke (KDE) programma's kan vinden? Liefst natuurlijk geschikt  voor installatie on Kubuntu (deb pakket ofzow). Ik vind het leuk om programmaatjes te testen enzo. Een site die ik zelf regelmatig bezoek is www.kde-apps.org. Maar misschien zijn er nog wel meer van deze sites.