Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: @home internet  (gelezen 13543 keer)

Gast

• Gast
@home internet
« Gepost op: 2006/10/01, 21:53:47 »
Beste mensen, is het iemand gelukt om met dapper een internet verbinding tot stand te brengen met @home?

Ik heb alle mogelijkheden die ik kon vinden (en dat waren er niet veel) geprobeerd.  Ben er moedeloos van geworden. De enige mogelijke optie die schijnbaar werkt is een vast ip adres ingeven. Maar helaas, windows is van de PC.

wat heb ik gedaan:

er staan op www.troublesathome.nl een aantal opties, deze heb ik geprobeerd.
domeinnaam aangepast naar mshome of @home of gewoon home.

Dat was het wel.

Is er iemand die hiervoor een oplossing heeft? Het kan toch niet waar zijn dat dat niet gewoon werkt?

BvD

Roger

Saamelainen

• Gast
@home internet
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/01, 22:01:09 »
Rasheed heeft zijn bevindingen daarover beschreven in dit topic:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/2803

Hopelijk ben jij er ook mee geholpen. Succes! :)

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/01, 22:04:04 »
Hoi,

Dat heb ik al geprobeerd, Dat werkt niet.

Saamelainen

• Gast
@home internet
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/01, 22:14:43 »
Ik vind het toch raar eigenlijk. Vorige week heeft een kennis van me Dapper geinstalleerd en het werkte meteen met @home, zonder dat hij daar iets voor heeft hoeven doen. Draadloos internet werkte zelfs ook

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/01, 22:17:13 »
Draadloos werkt ook goed, Dapper en @home niet. Zit geen router tussen. De NIC werkt goed. Ik krijg alleen geen ip adres.

@home internet
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/01, 22:39:05 »
Als je naar: system --> administration --> networking gaat. Bij tabblad general vul je bij hostname je cc nummer in en bij domain name: home.nl Bij DNS de adressen van @home. Daarna ga je terug naar tabblad connections en bij ethernet connection neem je DHCP. Hij vraagt of hij je hostname mag veranderen en dan zeg je ja. Dan zou het moeten werken, zonder router.

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/01, 22:47:13 »
Klinkt een beetje omslachtig, maar ik zal het proberen.

Ik neem aan dat ik alle instelling die ik gewijzigd heb, zoals een dhclient.conf die ik heb aangemaakt verwijderen enz,,,?

Dankje voor jullie snelle response!

PieterStel

• Gast
@home internet
« Reactie #7 Gepost op: 2006/10/02, 19:54:42 »
Citaat van: postman
Als je naar: system --> administration --> networking gaat. Bij tabblad general vul je bij hostname je cc nummer in en bij domain name: home.nl Bij DNS de adressen van @home. Daarna ga je terug naar tabblad connections en bij ethernet connection neem je DHCP. Hij vraagt of hij je hostname mag veranderen en dan zeg je ja. Dan zou het moeten werken, zonder router.
Ik ben bang dat dat niet gaat werken, mijn @homeverbinding (zonder router)
werkt echt alleen als ik de "eth0" een statisch IPadres geef.
Als windows er niet meer op staat kom je  moeilijk achter je IP.
Misschien kun je met @home contact opnemen en vragen om je IP?

PieterStel

• Gast
@home internet
« Reactie #8 Gepost op: 2006/10/02, 19:57:12 »
Citaat van: Saamelainen
Ik vind het toch raar eigenlijk. Vorige week heeft een kennis van me Dapper geinstalleerd en het werkte meteen met @home, zonder dat hij daar iets voor heeft hoeven doen. Draadloos internet werkte zelfs ook

Saamelainen

• Gast
@home internet
« Reactie #9 Gepost op: 2006/10/02, 20:05:31 »
Zonder router, dat weet ik zeker. Welk model modem precies zou ik kunnen navragen. Dat wordt dan later dat ik dat weet.

PieterStel

• Gast
@home internet
« Reactie #10 Gepost op: 2006/10/02, 20:18:40 »
Zonder router, dat weet ik zeker. Welk model modem precies zou ik kunnen navragen. Dat wordt dan later dat ik dat weet.
Graag!  In mijn omgeving maak ik veel reclame voor ubuntu, maar er
zijn ook veel @home aansluitingen!
Misschien kan ik iemand er nog eens mee helpen. Alvast bedankt!

Saamelainen

• Gast
@home internet
« Reactie #11 Gepost op: 2006/10/02, 20:32:22 »
Ik kan later op de avond diegene pas bereiken. Zodra ik meer weet zal ik het laten weten. :)

gator

• Gast
@home internet
« Reactie #12 Gepost op: 2006/10/02, 20:49:47 »
effe reageren. Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem.
@home werkt bij mij ook alleen als ik met een statiisch ip-adres werk.
Zodra ik hem omzet naar DHCP is het einde internetverbinding.
Heel raar. Met andere Linux systemen (bv. Linspire) werkte het namelijk wel gewoon.
Wie het weet mag het zeggen!!!

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #13 Gepost op: 2006/10/02, 20:57:33 »
Zo, heb inderdaad de laatste tips geprobeerd en jullie raden het al...het werkte niet. Statisch heb ik niet meer geprobeerd, had er geen zin meer in. Ik ga eens zoeken waar het probleem zit en ubuntu zelf mailen,

@home internet
« Reactie #14 Gepost op: 2006/10/02, 21:13:07 »
Hier ff een berichtje van een @home Ubuntu gebruiker :P

@Home gebruikt idd DHCP, wat tijdens het installeren of gewoon via sytemtools (werkplek) -> netwerk ingegeven kan worden.

Dehostnaam (onder de tab algemeen) moet dan ingevuld worden met het CC (CCxxxxxx-A of B) nummer wat de gebruiker van @Home gekregen heeft.  De rest gaat dan vanzelf. Hier werkt het perfect.

Succes en groetjes

Riny

@home internet
« Reactie #15 Gepost op: 2006/10/02, 21:18:24 »
Ik ben even aan het testen geweest, want normaal gesproken gebruik ik een router. Ik heb het internet nu ook aan de praat zonder router en met DHCP.
Het volgende:

pas het volgende aan in etc/network/interfaces:
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet dhcp
hostname cc488416-d

Vul bij hostname je eigen cc nummer in. :-)

ga nu naar: /etc/dhcp3/dhcpclient.conf

Pas het volgende aan:
send host-name "cc488416-d";

Is de 14e regel en vul weer je eigen cc nummer in.

Doe daarna:
Als je naar: system --> administration --> networking gaat.  Daarna ga je terug naar tabblad connections en bij ethernet connection neem je DHCP. activeer het ding en het zou moeten werken. Anders bij tabbblad general je cc nummer invullen.

Saamelainen

• Gast
@home internet
« Reactie #16 Gepost op: 2006/10/02, 21:52:31 »
Citaat van: PieterStel
Het is als volgt gegaan: mijn kennis had het kabelmodem tijdens de installatie gewoon aangesloten. Deze is probleemloos herkend (DHCP). Er is verder helemaal niets ingesteld!

Het modem is behoorlijk nieuw, gekocht in mei. Dit zijn de gegevens die ik heb kunnen achterhalen:

Arris Internet- en Telefoniemodem
Dutchtone TM-401B

@home internet
« Reactie #17 Gepost op: 2006/10/02, 22:02:01 »
Ik heb ook die telefoonmodem en het werkt niet zomaar zonder problemen bij mij. Met de instellingen boven jouw post werkt het wel. Het is inderdaad anders wanneer je het tijdens de installatie zo aangesloten hebt. Doe je het achteraf dan is het blijkbaar moeilijker in configureren.

gator

• Gast
@home internet
« Reactie #18 Gepost op: 2006/10/02, 23:03:32 »
Bedankt postman,

Probleem is opgelost. DHCP werkt als een zonnetje.:cool

@home internet
« Reactie #19 Gepost op: 2006/10/03, 01:23:11 »
Postman,

Echt goed dat je daar ingedoken bent, ik heb zelf ook @home, zonder router,
DHCP-herkenning moet met computernaam worden uitgevoerd, althans bij @home!
Hoe ik dat altijd oploste was gewoon de alternate gebruiken voor installatie, deze had namelijk wel de optie om tijdens de installatie DHCP-herkenning met computernaam te kunnen uitvoeren.

PieterStel

• Gast
@home internet
« Reactie #20 Gepost op: 2006/10/03, 08:32:06 »
Citaat van: PieterStel
Het is als volgt gegaan: mijn kennis had het kabelmodem tijdens de installatie gewoon aangesloten. Deze is probleemloos herkend (DHCP). Er is verder helemaal niets ingesteld!

Het modem is behoorlijk nieuw, gekocht in mei. Dit zijn de gegevens die ik heb kunnen achterhalen:

Arris Internet- en Telefoniemodem
Dutchtone TM-401B
Prima, dank je!
Telefoonmodems werken blijkbaar makkelijker met ubuntu
dan de "gewone" kabelmodems.

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #21 Gepost op: 2006/10/03, 11:28:16 »
Even voor alle duidelijkheid. Ubuntu dapper werkt niet met @home icm DHCP, omdat @home gebrukt maakt van computernamen. Daarom kan het niet out of the box werken, je moet instellingen wijzigen (computernaam). Dat gewone telefoon modems werken geloof ik wel. Ik denk zelf dat het aan dhclient ligt. Ik meen me te herinneren dat dhcpd wel werkt met @home. Ik zal het eens proberen met een andere live distro.

@home internet
« Reactie #22 Gepost op: 2006/10/03, 12:07:18 »
@ Roger
goh leuk dat je dat nog eens meld. ;)
Citaat van: CORVUS_CORAX
Postman,

Echt goed dat je daar ingedoken bent, ik heb zelf ook @home, zonder router,
DHCP-herkenning moet met computernaam worden uitgevoerd, althans bij @home!
Hoe ik dat altijd oploste was gewoon de alternate gebruiken voor installatie, deze had namelijk wel de optie om tijdens de installatie DHCP-herkenning met computernaam te kunnen uitvoeren.

Gast

• Gast
@home internet
« Reactie #23 Gepost op: 2006/10/03, 12:08:28 »
had ik dus overheen gelezen.....

@home internet
« Reactie #24 Gepost op: 2006/10/03, 12:11:54 »
Hoe vaker herhalen, hoe beter! ;)