Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Firefox  (gelezen 1565 keer)

Angelique

• Gast
[OPGELOST] Firefox
« Gepost op: 2009/03/19, 20:01:26 »
Hallo  :D

Ik heb vandaag mijn fonkel nieuwe Laptop voorzien van Ubuntu 8.10 .
Een kind kan de was doen en alles werkt perfect , zelfs mijn wifi  O0
Alleen ben ik teleurgesteld over hoe firefox de letters weergeeft van webpaginas .
Wat dat betreft kan het niet aan windows tippen .
Over het lettertype op het bureaublad ben ik wel tevreden .
Hoe stel ik firefox nu in zodat het een beetje overeenkomt zodat het lettertype wordt weergegeven net als in windows .
En nee ik geen dual installatie , ik ben geheel onthouder dus geen windows waarvan ik lettertypes kan installeren .
Wie helpt me op weg ?
Groetjes Angelique :-*
« Laatst bewerkt op: 2009/03/20, 15:39:14 door Angelique »

Offline Drummies

• Lid
Re: Firefox
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/19, 20:06:14 »
Angelique

lettertype instellen in firefox bewerken>>voorkeuren tabblad inhoud lettertype&kleuren
evt bij geavanceerd pagina,s toestaan om eigen lettertype te kiezen uitvinken
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 20:09:19 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 20:06:20 »
Toepassingen: add/remove programs.Typ in: ubuntu-restricted, daarmee haal je de benodigde extra software binnen zoals msttcorefonts die bevatten de lettertypen die u zoekt. Maar ook flash, sun java ed.
: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen (voor andere praktische tips)
« Laatst bewerkt op: 2009/03/19, 20:16:41 door leoquant »

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/19, 20:14:37 »
Aangezien er op veel websites Microsoft-lettertypen gebruikt worden, en deze lettertypen om juridische redenen niet met Ubuntu meegeleverd mogen worden, moet je ze apart installeren. Het softwarepakket ubuntu-restricted-extras bevat een hele hoop multimediasoftware, zoals flash, java, codecs en dus de Microsoft-lettertypen. Ga naar Toepassingen -> Installeren/verwijderen... -> zoekopdracht: ubuntu restricted extras -> installeer dit pakket.

Herstart hierna je browser en alle andere programma's waarin je deze lettertypen wilt gebruiken. Nu beschik je over Arial, Times New Roman, Verdana, Comic Sans MS, enz. ;)

Angelique

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/19, 21:16:46 »
Jeetje zocht me suf maar weer gevonden .
Wat veel reacties en zo snel al  :)
Nou dat van de lettertypes is me gelukt , was niet zo moeilijk he .
Ik heb ook de pagina met dingen die je moet doen na installatie , dat is dus ook geregeld .
Maar ik ben zo benieuwd hoe jullie de lettertypes hebben ingesteld in firefox .
Het ziet er al beter uit , maar sommige paginas blijven slecht of gooien het door elkaar .
Jongens bedankt voor de vele en snelle reacties ,
Groetjes

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/19, 21:26:39 »

Groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/19, 21:32:25 »
Jeetje zocht me suf maar weer gevonden .
Wat veel reacties en zo snel al  :)
Nou dat van de lettertypes is me gelukt , was niet zo moeilijk he .
Ik heb ook de pagina met dingen die je moet doen na installatie , dat is dus ook geregeld .
Maar ik ben zo benieuwd hoe jullie de lettertypes hebben ingesteld in firefox .
Het ziet er al beter uit , maar sommige paginas blijven slecht of gooien het door elkaar .
Jongens bedankt voor de vele en snelle reacties ,
Groetjes

Dat de tekt door elkaar loop, wil iets zeggen over hoe slecht de website 'geprogrammeerd' is.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline track

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/19, 21:33:16 »
Bij FF heb ik hekelmaal geen "standaard type" ingesteld, en ik heb er weinig problemen.
Nu en dan moet ik de lettergrootte aanpassen (dmv [ctrl]- muiswieltje), maar dat valt mee.

Wil je even een link naar een van jouw "probleemkinderen" posten, dat ik het zelf kan bekijken ?

track

Offline Jenske

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/19, 23:53:09 »
Het heeft vaak te maken met de website die je bezoekt. Tegenwoordig zullen de meeste wel geprogrammeerd zijn om ook in Firefox leesbaar te zijn, maar vroeger was dat anders.
Maar er zijn nog wel enkele websites die ik ken, waar je met FF een soort dooreenlopende brol te zien krijgt. Maar ze zijn zeldzamer aan het worden. Een beetje webmaster maakt zijn website, zodanig dat deze door meerdere browsers (Internet Exploren, Safari, Opera, Firefox, ...) kan worden gelezen; dit heet dan "cross-browser compatible".
... Kubuntu 25.04 ... KDE Plasma ... X11 ...
... 32 Gb RAM ... NVidia GeForce RTX 3060 ...

Angelique

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/20, 08:06:09 »
Nou ik heb het een beetje naar mijn zin aangepast . Als minimaal lettertype heb ik nu 13 gekozen en lettertype Arial .
Nu vind ik het mooi  :o
Eenieder bedankt voor haar of zijn hulp .
Groetjes

Offline Tom

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/20, 09:11:16 »
Nou ik heb het een beetje naar mijn zin aangepast . Als minimaal lettertype heb ik nu 13 gekozen en lettertype Arial .
Nu vind ik het mooi  :o
Eenieder bedankt voor haar of zijn hulp .
Groetjes

http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/wat-doe-je-als-je-vraag-is-opgelost/    Dank U. :)
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.