Ik wilde Kubuntu op mijn HTPC installeren, maar nadat ik mijn live cd (8.10) erin had gedaan kreeg ik helemaal geen beeld. Ik geef het niet snel op. Dus nog een paar keer geprobeerd, maar zonder succes.
Toen zag ik in het opstart keuze menu (f4) modi staan. Daar zag ik een paar leuke opties. Ik heb de tweede optie genomen en toen kreeg ik wel beeld, maar de letters waren zo klein dat het onmogelijk was om ze te lezen. Dus voor mij onmogelijk om te installeren.
Nu vermoed ik dat dit een video driver probleem is. Ik heb een ATI Radeon HD 3200 onboard video kaart (zie mijn verdere specificaties onderaan dit bericht en ik heb mijn HTPC op mijn LCD tv aangesloten).
Is er nu geen mogelijkheid om ondersteuning van de ATI drivers in te bakken (bijv slipstreamen) in een kubuntu live cd ? Of moet ik even wachten op de nieuwe 9 versie ?
Ps: De live cd van Ubuntu 8.10 doet het trouwens wel goed. De resolutie is wel erg laag, maar de letters zijn goed te lezen. Maar dat komt na de installatie en update wel weer goed. Dit zal wel met het verschil van gnome en kde te maken hebben denk ik.
Mocht het helemaal niet mogelijk zijn om de kubuntu live cd te slipstreamen, dan installeer ik wel Ubuntu 8.10, en daarna de kde omgeving erbij. Jammer dat je dan alleen gnome en kde programma's door elkaar heb staan.
Gr Karel,