Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] VBOXADDITIONALS installeert niet volledig?  (gelezen 772 keer)

CASEARQUATA

• Gast
[OPGELOST] VBOXADDITIONALS installeert niet volledig?
« Gepost op: 2009/03/19, 08:50:08 »
heb Virtualbux (niet OSE versie) geinstalleerd. het lijkt volledig, kan met muis naar alle vensters, echter ik zie de VBOXADDITIONALS disk niet. begrijp ook niet wat er met die additionals mogelijk is.
ik kan ook geen shares (gedeelde map aanmaken). heb x VM Virtual 2.1 2.1.4 versie geinstalleerd (is dus de niet OSE versie)
kan wel een USB aansluiten en gebruiken.

wie kan mij verder helpen?
« Laatst bewerkt op: 2009/03/22, 12:48:54 door CASEARQUATA »

Re: VBOXADDITIONALS installeert niet volledig?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/19, 09:38:57 »
Staat het VirtualBox logo in de taakbalk van windows?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/19, 09:50:10 »
Bestanden delen onder Windows XP

Klik in de Windows Verkenner met rechts op de betreffende schijf of map en kies voor Delen en beveiliging. Bevestig dat u de risico's begrijpt en dat er geen gebruik van de wizard gemaakt hoeft te worden. Geef een naam op waaronder andere gebruikers de gedeelde schijf/map kunnen herkennen (bijvoorbeeld NETWERK) en pas de lees- en schrijfrechten naar wens aan. Na het instellen van de gedeelde locatie wordt de schijf of map voorzien van een aangepast icoontje (met handje), waaruit blijkt dat de map is gedeeld.

GrJ.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/19, 11:22:41 »
Van alles en nog wat of VB lees je hier.
http://wiki.ubuntu-nl.org/VirtualBox

En op deze manier maak je een gedeelde map in winxp die in VB draait.
http://wiki.ubuntu-nl.org/VirtualBox#GedeeldeFolders
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D