Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gparted disklabel  (gelezen 1838 keer)

Offline hadez

• Lid
gparted disklabel
« Gepost op: 2006/10/01, 17:14:48 »
hallo,

ik was net bezig om mijn HD (40 GB, 9 Ext3, 31 NTFS) allemaal Ext3 te maken in Gparted. Maar na het zetten van een disklabel, doet ie niets meer, en ik kan mijn pc ook niet meer opstarten, ook met de live cd kan ik niets, want ook hier geeft gparted die disklabel aan en zegt dat er niks op de schijf staat (geen partities). Weet iemand hoe ik mijn data terug kan krijgen en die disklabel ongedaan kan maken?

alvast bedankt!

Hadez

Offline Cantodea

• Lid
gparted disklabel
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/01, 17:23:47 »
Verbeter me als ik u verkeerd begrijp, maar naar mijn mening heb je gewoon je harde schijf geformateerd en is dus alles verdwenen...

Offline hadez

• Lid
gparted disklabel
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/01, 17:38:41 »
Dat deed ie dan wel erg snel, want hij was meteen z.g.a klaar, zonder ergens lang over na te denken. Ik denk namelijk dat hij de headers heeft aangepast, en als er een manier is om die terug te zetten,.. dan ben ik u erg dankbaar...

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
gparted disklabel
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/01, 18:09:48 »
Met een live-cd terug de vorige disk-label geven zeker?

Offline hadez

• Lid
gparted disklabel
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/01, 19:04:49 »
Hoe doe je dat dan? weer de oude waardes terugzetten?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
gparted disklabel
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/01, 19:36:02 »
Zelfde probleem gehad, min of meer. Gparted verslikt zich in het geven van schijfbenamingen. Zucht. Het is me de ingrijpende operatie wel, zeg.

Ik heb de desbetreffende schijven, die toevallig FAT32 waren, daarom maar in Windows een eigen benaming gegeven. In Windows is zoiets een fluitje van een cent.

Die benamingen werden vervolgens in Ubuntu keurig herkend.

Groet, Pjotr.

Offline hadez

• Lid
gparted disklabel
« Reactie #6 Gepost op: 2006/10/02, 18:58:06 »
Ik heb dit probleem ook op het forum van gparted zelf voorgelegd, en daar zeiden ze dat ik op de live-cd van gparted moest kijken, en daar staat "testdisk" op, en daarmee is het me gelukt om mijn configuratie teruggekregen :D

Hadez