Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] x-chat  (gelezen 1084 keer)

Offline Geitekont

• Lid
[OPGELOST] x-chat
« Gepost op: 2009/03/18, 10:53:21 »
Hello :)

ik gebruik sinds dien x-chat voor irc. Alles werkt prima, maar ik wil graag de users aan de rechter kan hebben. Normaal staat dit vaak onder voorkeuren. Maar ik kom er niet uit. Ligt dit aan de versie die ik gebruik. Namelijk xchat-gnome 0.18 geloof dat xchat-gnome 2.8 de nieuwste versie is. Heeft iemand een idee ?

Ik gebruik :
xchat-gnome 0.18
Ubuntu Hardy Heron 8.04

Met vriendelijke groeten,

Chris

« Laatst bewerkt op: 2009/03/18, 11:09:10 door Geitekont »

Offline Tom

• Lid
Re: x-chat
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/18, 11:00:43 »
Bij x chat gnome staan ze inderdaad links , heb niet anders geweten.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/18, 11:03:17 »
de gewone xchat heeft de gebruikers aan de rechterkant staan. bij xchat-gnome kan dat volgens mij niet

Bedankt voor je reactie

Idd heb ff goed gekeken in synpatic.

Als ik x-chat installeer, dan kan ik hem niet terug vinden onder Toepassing > internet

to be contuined

Offline Geitekont

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/18, 11:08:18 »
sudo apt-get install xchat

Oops :)

Bedankt, problem solved

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/18, 11:08:22 »
Toepassingen - rechtsklik - menu bewerken en zien of hij aangevinkt is.
Staat hij er nog niet op ... even een reboot van de PC en dan zal hij er wel bijstaan.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.