Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sources.list aanpassen ?  (gelezen 1261 keer)

Papa Chicco

  • Gast
Sources.list aanpassen ?
« Gepost op: 2006/10/01, 14:19:06 »
Hallo mensen.

Ik durf het haast niet te vragen maar na een herinstallatie van Ubuntu wil ik nu mijn sources.list aanpassen daar ik dat bij mijn vorige install niet had gedaan ben ik nu ook van mening dat het toch wel noodzakelijk is alleen is het maar om bv de W32codecs teinstalleren .
Maar hoe verander ik de sources.list ,ik heb al div.artikelen gelezen maar heb even een duwtje in de rug nodig .
Want als ik bv naar www.ubuntulinux.nl/sources-o-matic ga kun je div vinkjes plaatsen en als je dan de hele pagina aangevinkt heben en dan de button in drukt van sources.list maken dan komt alles tevoorschijn wat je hebt aangevinkt maar hoe hou ik dat in de lijst OF BEN IK NU VERKEERT BEZICH!!!!!.

Help mijn aub.

Azalin

  • Gast
Sources.list aanpassen ?
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/01, 14:21:16 »
Nee hoor. Alleen moet je dan die lijst even helemaal selecteren, dan kopieren en dan een terminal venster openen en in dat terminal venster:
sudo gedit /etc/apt/sources.list
dan in dat bestand kun je het gekopieerde plakken. Wel even kijken of je alles wil vervangen wat er in die lijst staat of dat je toch nog wat wil behouden. Dan opslaan, en in die zelfde terminal sudo apt-get update doen

Offline nor

  • Lid
Sources.list aanpassen ?
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/01, 14:24:54 »
De handleiding is ook hier te vinden.