Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost]Synaptic start niet meer  (gelezen 6300 keer)

Re: Synaptic start niet meer
« Reactie #25 Gepost op: 2009/03/16, 21:24:27 »
Start eens op in recovery mode. In het menu kunt ge kiezen om in de terminal te gaan volgens mij.

Typ daar:
sudo apt-get install gksu
Misschien dat er verkeerde dingen zijn mee verwijderd met gksu, dus doe ook even:
sudo apt-get install ubuntu-desktop

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2009/03/16, 21:55:49 »
gksu her installatie gedaan  werkte  niet
gksu verwijdert  en  opnieuw  geinstalleerd

reboot   nu  start ie  niet  meer  op  ubuntu  8.10  volgens mij  is de gksu niet  compleet geinstalleerd
kan ik nog  wat  doen  om mijn computer weer  te laten opstarten..  ?

of iets  te  instalaren...?       :(
groet
janoz
Sorry janoz, voor dit probleem. Dit is nou niet leuk als je iets voorstelt en er gaat dan het één en ander fout waardoor alles in het honderd loopt. Hopelijk komt het weer goed. Nogmaals mijn excusses.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline janoz

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/03/16, 22:09:52 »
ik leef  weer  na  lang  pielen  maar  apt-get install ubuntu-desktop  heeft  me  uiteindelijk geholpen..  :-)   dank  daar  voor..
van dit soort  dingen  leer  je  toch wel uiteindelijk en ik geef niet snel op.  :-)

maar het probleem waarvoor ik deze topic starte is daar helaas nog niet mee opgelost  :-)

gr
janoz

« Reactie #28 Gepost op: 2009/03/16, 22:15:06 »
Ok, goed dat het systeem alweer opstart :).

Ik heb daarnet toevallig iets gevonden in de configuratie van gksu. Aangezien 'sudo' wel werkt, misschien dat volgende optie verkeerd staat. Kopieer de volgende regel en plak in de terminal.

gconftool-2 --type bool --set /apps/gksu/sudo-mode true

Offline janoz

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/03/16, 22:46:23 »
 heb  even  in  auth.log gekeken   als ik bv in synaptic start na het intikken van mijn wachtwoord    krijg ik
Mar 16 22:42:24 janoz-laptop sudo: pam_unix(sudo:auth): authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty= ruser= rhost=  user=janoz  overal waar ik mijn wachtwoord moet gebruiken  gaat het  fout in de terminal werkt wel alles..

gr janoz
« Laatst bewerkt op: 2009/03/18, 17:19:15 door janoz »

Offline janoz

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/03/18, 17:29:04 »
heb  even  in  auth.log gekeken   als ik bv in synaptic start na het intikken van mijn wachtwoord    krijg ik
Mar 16 22:42:24 janoz-laptop sudo: pam_unix(sudo:auth): authentication failure; logname= uid=0 euid=0 tty= ruser= rhost=  user=janoz  overal waar ik mijn wachtwoord moet gebruiken  gaat het  fout in de terminal werkt wel alles..

gr janoz

Offline janoz

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/03/21, 13:44:18 »

het  probleem  is  opgelost     en wel door  een  regel  die  ik al een  paar  keer  had  toegepast     >>>>passwd -d <username>

maar  goed  het  werkt  weer  als  vanouds  :-)
bedankt  voor  de  reacties!!

gr
janoz