Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS  (gelezen 1418 keer)

jazzguitarplayer

  • Gast
SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Gepost op: 2009/03/13, 23:44:02 »
Beste linux goeroes,

Ik heb een probleem met een opzetten van een SSH sessie van mijn Vista computer naar Linux Ubuntu. Ik heb SSH geinstalleerd en de default config gebruikt. Port 22 staat in de config file uncommented. In mijn draytek router heb ik port 22 gekoppeld aan het LAN ip adres van mijn linux server. Dit betreft een Linux server normaal op een pc geinstalleerd en niet in vmware. Op mijn werk gebruik  heb ik meerdere malen ssh geinstalleerd in linux of debian en kon moeiteloos connecten vanaf xp. Mijn ssh client is Putty.

melding is overigens "network error: connection timed out"

wie kan mij helpen?

jazzguitarplayer

  • Gast
Re: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/14, 09:31:59 »
Overigens als ik een telnet sessie van vista doe naar poort 22 zie ik dat er een verbinding tot stand gebracht word.

Offline rja

  • Lid
Re: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/14, 09:47:06 »
Een firewall op Windows ?

Die verbinding tegenhoudt ?

Je zou hem tijdelijk kunnen uitzetten, om uit te sluiten of de firewall dwars ligt.


Offline Scormen

  • Lid
    • LinuxOntdekt.Be
Re: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/16, 10:58:33 »
Sommige ISP's blokkeren poorten < 1024. Probeer SSH eens te draaien onder poort 1234.
Vergeet dit ook niet aan te passen in je router.
Ubuntu gebruiker #18341 | Linux gebruiker #456955
ยท Mijn persoonlijke Linux blog

Re: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/16, 11:22:19 »
Beste linux goeroes,

Ik heb een probleem met een opzetten van een SSH sessie van mijn Vista computer naar Linux Ubuntu. Ik heb SSH geinstalleerd en de default config gebruikt. Port 22 staat in de config file uncommented.
Als het hier een verbinding betreft op je eigen LAN is het handig het IP adres van die server in je HOSTS te vermelden in Vista computer.

Citaat
In mijn draytek router heb ik port 22 gekoppeld aan het LAN ip adres van mijn linux server. Dit betreft een Linux server normaal op een pc geinstalleerd en niet in vmware.
Praten we hier nog steeds over het eigen LAN dan is dit een zinloze actie, omdat al het data verkeer over de switch gaat en de router negeert.



Citaat
Op mijn werk gebruik  heb ik meerdere malen ssh geinstalleerd in linux of debian en kon moeiteloos connecten vanaf xp. Mijn ssh client is Putty.
Van WAN naar LAN is dus de juiste poort geopend en dus werkt het.
Hierbij is het ook niet nodig de HOSTS file te bewerken.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/16, 11:24:13 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

jazzguitarplayer

  • Gast
Re: SSH-en van Vista Ultimate naar Linux Ubuntu 8.04 LTS
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/18, 20:02:13 »
Bedankt voor de reacties.

Het probleem lag aan mijn avira of spybot seek & destroy. In vista had ik deze programma's helemaal uitgezet en zelfs via msconfig de services voor het booten disabled. Na verwijderen van deze programma's werkt het prima. Bedankt voor de reacties.