Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB printer + Livebox.  (gelezen 8645 keer)

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Gepost op: 2006/09/30, 16:42:40 »
Hallo.

Ik heb hier Internet (PC en Klaptop) via een livebox en een mooie Canon S520X USB Printer ;)

Nu zit er op de livebox een USB poort, kan ik deze gebruiken om m'n printer op aan te sluiten en dan als netwerkprinter gebruiken.
De printer is nu via USB aangesloten op m'n PC en werkt perfect, maar ik kan alleen met met m'n klaptop printen als de PC aanstaat :(

Kan dit!!!  Zoniet = Jammer, zoja = HOE!!!

Vast bedankt.  Roland.
Ubuntu user #12040 ;)

Dutchie

  • Gast
USB printer + Livebox.
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/30, 17:16:22 »
daarvoor moet je een speciale netwerk printer hebben. wij hebben er toevallig vandaag een gehaald, en die sluiten we dan gewoon op de router aan. dan kan je vanaf elke pc gewoon printen... ik verwacht(maar weet ik natuurlijk niet zeker), dat jou printer geen netwerk printer is aangezien hij draait via usb. en normale netwerk printers gaan draadloos, via de router, of rechtstreeks(met usb) naar een pc... met de laatste optie moet de pc wel aanstaan.

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/02, 19:00:39 »
Zoiets was ik al bang voor :( .

Gaan we gewoon op deze manier door.

Als deze printer het begeeft zal ik eens naar een netwerk printer kijken.

Bedankt voor je andwoord.
Ubuntu user #12040 ;)

Azalin

  • Gast
USB printer + Livebox.
« Reactie #3 Gepost op: 2006/11/11, 11:16:19 »
Daar heb je helemaal geen speciale netwerk printer voor nodig. Geowon een printer server kopen (Sitecom heeft een USB printerserver voor ongeveer 70 euro) Die werkt met bijna alle USB printers en is aan te sluiten op je netwerk (het kastje is niet groter dan een groot luciferdoosje) waardoor je vanaf elke computer kan printen zonder dat er 1 specifieke PC voro aan moet staan, en werkt dus met een USB printer (Paralel versie bestaat ook maar is meestal niet op voorraad)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
USB printer + Livebox.
« Reactie #4 Gepost op: 2006/11/11, 11:28:55 »
Citaat van: Roland
Hallo.

Ik heb hier Internet (PC en Klaptop)
Prachtig woord, klaptop! Hehehe. Dat neem ik over!

Groet, Pjotr.

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Reactie #5 Gepost op: 2006/11/11, 15:40:26 »
Citaat van: Azalin
Daar heb je helemaal geen speciale netwerk printer voor nodig. Geowon een printer server kopen (Sitecom heeft een USB printerserver voor ongeveer 70 euro) Die werkt met bijna alle USB printers en is aan te sluiten op je netwerk (het kastje is niet groter dan een groot luciferdoosje) waardoor je vanaf elke computer kan printen zonder dat er 1 specifieke PC voro aan moet staan, en werkt dus met een USB printer (Paralel versie bestaat ook maar is meestal niet op voorraad)
Het Werkt ;)

@pjotr123

Een laptop klap je dicht, KLAPTOP , logisch toch!!  ;)
Ubuntu user #12040 ;)

Offline Dave

  • Lid
USB printer + Livebox.
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/11, 15:58:30 »
voor windows heb je aparte progjes waarmee je "elke" printer een netwerk printer kunt maken.
misschien dat zoiets ook voor linux bestaat?

Azalin

  • Gast
USB printer + Livebox.
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/11, 21:12:55 »
Citaat van: Dave
voor windows heb je aparte progjes waarmee je "elke" printer een netwerk printer kunt maken.
misschien dat zoiets ook voor linux bestaat?
Onder Ubuntu kun je ook van elke printer een "netwerk printer" maken.. maar daar ging het hier niet om. Het ging om een printer die zonder PC aan het netwerk gehangen kan worden waardoor er dus niet minimaal 1 PC aan moet staan om te kunnen printen. In het geval van de laptop zou het dan dus twee PCs zijn en moet je wachten tot de host PC klaar is. Maar daar ging het dus niet om.

Wat ik overigens begrijp is dat de USB aansluiting op de livebox nu als printer server dienst doet? of heb jij (roland) een printer server gekocht?

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/11, 21:20:47 »
Ik had hier nog een hub met (USB) printerpoort liggen, Deze heb ik tussen de Livebox en de PC en Klaptop ;) gehangen, in eerste instantie werkte het niet (Firewall in de hub) na de Firewall te hebben uitgeschakeld werkt het :) Het duurt wel wat langer als normaal voordat tie gaat printen (sec of 30) maar daar valt heel goed mee te leven ;)
Ubuntu user #12040 ;)

Azalin

  • Gast
USB printer + Livebox.
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/11, 21:29:23 »
Mja, dat heb ik ook ... maar dat komt door CUPS volgens mij... die zet alles wat er geprint wordt om naar een speciaal IPP formaat en dat vereist dat het in postscript staat denk ik... in elk geval doet hij bij mij alles naar PS rasteren... en dan duurt het even voor alle data overgestuurd is (afhankelijk van de resolutie natuurlijk) en dan gaat hij printen. Heb jij ook dat hij print jobs in de print queue laat staan?

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/12, 11:43:08 »
Gister geprobeerd te printen, Helemaal niets :(  . van alles geprobeerd, Driver opnieuw geinstalleerd, cups, reboot, zelfs Turborint helemaal niets, als ik een print opdracht geef (Desktop of Klaptop) gaat de printer aan, and Thats it....:(  Kijk ik net op m'n printer (Deze staat zo hoog dat ik op m'n tenen moet gaan staan om er op te kijken) knippert het ledje (7x Oranje 1x Groen) ff op gegoogled, Blijkt dat een Canon na een X aantal reinigings beurten zegt en nu doe ik het niet meer.
Heb net het "overtolligeinkttankje" schoongemaakt als de boel droog is zet ik hem weer in elkaar en dan maar hopen dat tie het nog doet.


En euhhh,,  Nee, bij mij blijven er geen print jobs in de print queue staan. (Behalve gister dan ;)
Ubuntu user #12040 ;)

Azalin

  • Gast
USB printer + Livebox.
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/12, 12:12:10 »
Mmm, zal het wel een oude cups <-> gutenprint <-> epson bug zijn waarvan ze nog steeds niet willen toegeven dat hij er in zit.. nagoed... ook mooi *** van Canon. Dus als de asbak vol is: koop nieuwe auto... zoiets? :)

Offline Roland

  • Lid
    • http://www.black-wrangler.nl
USB printer + Livebox.
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/12, 12:35:03 »
Citaat van: Azalin
nagoed... ook mooi *** van Canon. Dus als de asbak vol is: koop nieuwe auto... zoiets? :)
Daar lijkt het wel op :( , Heb net nog ff zitten googelen op dit probleem, Dit is wel "een" reden dat er heel veel canon's op de vuilnisbelt belanden :/ .

Maar er is ook een mooie oplossing voor , Door de on/off en de resume knop in een bepaalde volgorde in te drukken moet je de printer ook kunnen resetten. zo gauw de boel droog is ga ik het proberen. want het is verder een heel fijn printertje ;)
Ubuntu user #12040 ;)