Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren tar.gz  (gelezen 1433 keer)

madmax1960

• Gast
installeren tar.gz
« Gepost op: 2009/03/10, 10:41:44 »
Hallo allemaal zou er iemand een duidelijk uitleg kunnen geven voor het installeren van bestanden met een tar.gz  vb dit heb ik gedownload   SudUbuntu.tar.gz

ik ben niet vertrouwd met ubuntu ik vind het wat ingewikkeld de een zeg het zo den ander dan weer anders ik vind de uitleg net zo duidelijk op googe

zou iemand een uitleg kunnen geven of mailen naar mij

alvast grotte dank ??? ??? ??? ??? ???

Re: installeren tar.gz
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/10, 10:54:21 »
Het hangt ervan af wat er in die tar.gz zit. Geef ons eens de plaats waar ge het bestandje kunt downloaden.

Offline Anco

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/10, 15:00:17 »
Kijk eens wat er in die tar.gz zit, en zoek naar een tekstdocumentje dat readme of install heet. Daar staat vaak informatie in hoe je het kan instaleren.
Linux user #485563

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/10, 15:10:24 »
Het is een iconset.
Dus waarschijnlijk is het volgende voldoende in een terminal:
tar zxvpfm SudUbuntu.tar.gz <enter>
sudo mv SudUbuntu /usr/share/icons/ <enter>

« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/10, 15:57:01 »
Icons kunt ge ook gewoon uitpakken in .icons/ . En hoeft zeker niet met de terminal :).

madmax1960

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/10, 19:15:25 »
 1. ok als ik een tar.gz of een .tar.bz2 download waar sla ik het best op voor de installatie .
 2. hoe pak ik het uit.(met wat)
 3. hoe installeer ik het verder .hoe en met wat

/home/ronny/Bureaublad/autopackage.tar.bz2   ik heb dit staan als een v.b

welke commando's gebruik ik en hoe werken ze om zulke bestanden zonder een dep bestand te installeren
  dit is wat mij niet duidelijk is .

bestaat er een duidelijk verklaring voor site of een screenprint of beeld er voor

alvast bedankt voor het ongemak

alles moet een keer geleerd worden
 ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/10, 20:31:01 »
1. Maakt niks uit
2. Dubbelklikken
3. Hangt ervan af. In dit geval is het een iconenthema. Deze gewoon uitpakken in /home/ronny/.icons/ .

Let erop dat .icons een verborgen map is. Deze eerst zichtbaar maken. Normaal kunt ge bij het uitpakken, als ge de locatie kiest, rechtse muisknop klikken en dan aanvinken dat ge de verborgen mappen wilt zien.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/15, 14:14:18 »
Of gewoon

Rechterklik op bureaublad -> Werkbladachtergrond wijzigen -> Tabblad 'Thema' -> SudUbuntu.tar.gz erin slepen

of

Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> SudUbuntu.tar.gz erin slepen

Dan komt er meteen een melding of je het thema wilt toepassen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/15, 14:17:35 »
Of gewoon

Rechterklik op bureaublad -> Werkbladachtergrond wijzigen -> Tabblad 'Thema' -> SudUbuntu.tar.gz erin slepen

of

Systeem -> Voorkeuren -> Uiterlijk -> SudUbuntu.tar.gz erin slepen

Dan komt er meteen een melding of je het thema wilt toepassen
+1, dat dus. Terminalwerk is nergens voor nodig hier ;)