Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: spellingcontrole: standard.dic of ubuntu.dic....?  (gelezen 1158 keer)

schoapd

• Gast
spellingcontrole: standard.dic of ubuntu.dic....?
« Gepost op: 2006/09/30, 11:25:15 »
De spellingcontrole in Openoffice Writer wil soms woorden die aanelkaar dienen te worden geschreven, loskoppelen..

Voorbeeld: loskoppelen, geeft de spellingcontrole een rode streep met als suggestie: los koppelen...

Als ik het woord loskoppelen wil toevoegen, om niet weer zo'n melding te krijgen, kan ik kiezen uit twee opties:

- standard.dic
- Ubuntu.dic

Weet iemand wat dit precies is en waar ik het woord dus het beste kan toevoegen?

Dank alvast.

Offline Arvid Van Essche

• Lid
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/30, 13:44:08 »
Hoi,

Je kan zien wat er al in de woordenboeken(.dic) instaat door in extra>opties>taal>linguistiek op de gebruikerswoordenboeken te klikken.

* Ubuntu.dic is een woordenboek waar alle woorden die met ubuntu te maken hebben instaan. vb Badger, breezy, gaim, GIMP,...
* standard.dic is bij mij leeg.
* Ignore all list: is bij mij de lijst met persoonlijke woorden; namen, adressen, ...
Je kan iets zetten in ignorealllist door tijdens de spellingscontrole ignore all aan te kliken.

Arvid

schoapd

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/30, 13:47:44 »
Dank!

schoapd

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/23, 14:06:25 »
Citaat van: schoapd
De spellingcontrole in Openoffice Writer wil soms woorden die aanelkaar dienen te worden geschreven, loskoppelen..

Voorbeeld: loskoppelen, geeft de spellingcontrole een rode streep met als suggestie: los koppelen...

Als ik het woord loskoppelen wil toevoegen, om niet weer zo'n melding te krijgen, kan ik kiezen uit twee opties:

- standard.dic
- Ubuntu.dic

Weet iemand wat dit precies is en waar ik het woord dus het beste kan toevoegen?

Dank alvast.
Kan de spellingcontrole bij de volgende versie van Open office Word Processor (op dit punt) ook verbetert worden?
Kun je dit ergens 'aankaarten'?