Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: agenda google en evolution syncen  (gelezen 2907 keer)

agenda google en evolution syncen
« Gepost op: 2009/03/08, 19:00:55 »
Hi all,

ik zit te stoeien met google agenda en evolution agenda.
Ik wil mijn verschillende evolution agenda's (3 stuks, thuis, werk en notebook) laten syncen  met google agenda.
Doel is om op alle 3 de lokaties alle afspraken te hebben.
Ik moet nog uitzoeken hoe dat werkt, maar ik heb begrepen uit fora dat je evolution en google prima aan het syncen kunt krijgen.

Nu kan je onder evolution een nieuwe agenda aanmaken met als type google.
Ik heb hier echter al een actieve agenda, en met afspraken tot in oktober.
Is het mogelijk de actieve agenda om te zetten naar het google type en de inhoud met google agenda te syncen?
Op de andere machines kan een nieuwe agenda worden aangemaakt en die dan weer laten syncen met google.
Dat was mijn idee om alle 3 gelijk te krijgen.
Maar kan het en hoe?

alvast dank voor tips
Groeten
Peter

ps
Ik wilde syncen met een palm z22 tussen de 3 apparaten, maar de z22 is een complete miskoop voor gebruik onder linux.
Er valt met moeite 1 richting mee op te kopieren op 1 computer. Het is of naar of van de pda. Syncen werkt niet.
Je kunt deze kopieer actie instellen voor een andere computer, maar als nieuw apparaat. Dus profiel aanmaken en de rest.
Daarna wordt de oude computer ook weer gezien als een nieuwe.
Je bent dus tussen computers voortdurend profielen aan het weggooien en opnieuw aan te maken en in te stellen.
(understatement) niet echt gebruijksvriendelijk.

Ook hierin is hulp welkom, maar ik heb al wat uren zoeken en proberen achter de rug.

Peter

Gemiddeld leeft een mens 28000 dagen.
Eigenlijk ook maar weinig...

Re: agenda google en evolution syncen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 19:30:18 »
Hoi.

Kijk eens op scheduleworld.com werkt perfect samen met evolution en funambol op je mobiel

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/08, 19:34:50 »
Ik ben momenteel een manier aan het zoeken om mijn GSM (ondersteunt Sync ML 1.1) met mijn Google-calendar te syncen. Tijdens mij huidige zoektochten kwam ik hetvolgende tegen: http://www.opensync.org/. Voor zover ik begrepen heb, is er een evolution en een google-calendar plugin beschikbaar. Misschien dat die dingen jouw op weg kunnen helpen. (De google-calendar plugin lijkt een beetje oud, je zou misschien de 0.3x versie willen proberen).
Xubuntu 11.04 - Xfce 4.8 - SSD Vertex 2 (Extended) 60 GB

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/08, 20:22:51 »
Lees je eens een beetje in in IMAP voor google.
Ik heb net afgelopen weekeind dat in gebruik genomen.
Imap aanzetten op Gmail, en Gmail alle mailadressen die je hebt laten uitlezen.
Vervolgens kijk je bij de agenda-instellingen, rechts bovenin je G-agenda scherm. Vervolgens klik je op het tabblad Agenda's. Daar staat ergens je mailadres met een hyperlink. Als je daar op klikt kom je in allerlei instellingen van je mail/agenda. Onder in dat scherm staat PrivĂ©-adres.  Met daarachter drie buttons, een oranje met XML, groene met ICAL en een blauwe met HTML. Klik op de groene button. Dan krijg je een internetadres. Kopieer dat.
Vervolgens in Evolution, in Outlook, in Thunderbird met Lighting gewoon een Google agenda aanmaken en dan krijg je ergens, ik weet ff niet meet waar precies, de mogelijkheid om te kiezen voor de netwerk agenda. Daar kan je die koppeling die je op Google gekopieerd hebt in plakken. En je hebt op ieder willekeurige PC, ongeacht het besturingssysteem, altijd toegang tot al je mail en je agenda. En je hoeft alleen maar 1 mailadres in je mailprogramma aan te maken, nl je Gmail adres. En je hebt in ene alle mail bij elkaar. Megahandig!

Ik leg het wat krom uit, geloof ik, maar een beetje zelfwerkzaamheid doet wonderen........   XD

Kijk hier nog maar even... http://lifehacking.nl/web20/sleep-je-mailarchief-naar-gmail/
« Laatst bewerkt op: 2009/03/08, 20:29:02 door Jan E. »

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/11, 14:34:20 »

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/12, 08:28:22 »
Ik heb deze:

http://gcaldaemon.sourceforge.net/usage16.html#online

precies gevolgd,  dacht ik, maar krijg het toch niet voor elkaar.

twee keer heb ik iets van een sync voor elkaar gekregen, maar weer niet voor alle in de agenda's gebrachte test afspraken.
Op dit moment is mijn evolution agenda naar z'n grootje, want ik kan geen afspraken meer verplaatsen.
Toegevoegde afspraken, in zowel evolution als google agenda worden ook niet gekopieerd/gesynchroniseerd.

Ik zal wat verkeerds hebben ingesteld...
;-)

Tips en commentaar van harte welkom.
Voorlopig ga ik zomenteen maar naar de kantoorboekhandel en een ouderwetschge papieren agenda kopen.
;-(

Peter

« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/19, 11:55:59 »
Het is een zwaktebod...

Ik ben een google agenda gestart en heb al mijn evolution afspraken handmatig overgezet.

jammer dat ik het syncen tussen evolution op verschillende pc's niet voor elkaar gekregen heb...
(offline agenda)

dank voor de tip van de google agenda.
Peter

« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/19, 12:01:27 »
@ Johan,

voor scheduleworld moet je een apparaat hebben met internet.
De z22 heeft dat niet.

@Arie,

Als je op de 9.04 install party bent neem ik z22 en notebook mee en kunnen we er mee stoeien als er tijd is.
Tot op heden lijkt de z22 in combinatie met linux een totale miskoop.
(en ik ga echt geen windows draaien)