Lees je eens een beetje in in IMAP voor google.
Ik heb net afgelopen weekeind dat in gebruik genomen.
Imap aanzetten op Gmail, en Gmail alle mailadressen die je hebt laten uitlezen.
Vervolgens kijk je bij de agenda-instellingen, rechts bovenin je G-agenda scherm. Vervolgens klik je op het tabblad Agenda's. Daar staat ergens je mailadres met een hyperlink. Als je daar op klikt kom je in allerlei instellingen van je mail/agenda. Onder in dat scherm staat Privé-adres. Met daarachter drie buttons, een oranje met XML, groene met ICAL en een blauwe met HTML. Klik op de groene button. Dan krijg je een internetadres. Kopieer dat.
Vervolgens in Evolution, in Outlook, in Thunderbird met Lighting gewoon een Google agenda aanmaken en dan krijg je ergens, ik weet ff niet meet waar precies, de mogelijkheid om te kiezen voor de netwerk agenda. Daar kan je die koppeling die je op Google gekopieerd hebt in plakken. En je hebt op ieder willekeurige PC, ongeacht het besturingssysteem, altijd toegang tot al je mail en je agenda. En je hoeft alleen maar 1 mailadres in je mailprogramma aan te maken, nl je Gmail adres. En je hebt in ene alle mail bij elkaar. Megahandig!
Ik leg het wat krom uit, geloof ik, maar een beetje zelfwerkzaamheid doet wonderen........ XD
Kijk hier nog maar even...
http://lifehacking.nl/web20/sleep-je-mailarchief-naar-gmail/