Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST]Free-minder is weg. Zoek agenda software die kan mailen.  (gelezen 981 keer)

Offline aartje

• Lid
Ik maak al een paar jaar gebruik van de website www.free-minder.com
Helaas lijkt die site ter ziele te zijn. Het gebruik was gratis, heel simpel
en voor mij ideaal. De bekostiging van de site ging via donaties die ik
wel wou doen, maar alleen via je creditcard kon en daar ben ik zeer
huiverig voor.
Ik zoek nu een alternatief, hetzij lokaal (onder UBuntu uiteraard), hetzij
als website.

Wat kon(?) free-minder ?

Je ging naar de website door in te loggen met loginnaam en wachtwoord.
Dat had dus het voordeel dat je hem overal kon aanpassen.
Je kon een event toevoegen. Je gaf daarbij een datum aan en of het eenmalig
of meermalig (jaarlijks) een mailtje naar je moest sturen. Je typte een tekst
in in een tekstveld (mocht honderden karakters groot zijn) en gaf een
onderwerp op. Je email-adres had je eenmalig ingesteld.
Je gaf aan wanneer het een mailtje met de tekst naar je moest sturen
b.v. een week , drie dagen, 1 dag van te voren of dezelfde dag of een
combinatie van alles. Om 1 uur s'morgens werd er dan een mailtje vanuit
de website naar je gestuurd.

Bv. Als volgt:
===========================================
Hi Aartje,

You wanted to be reminded about, Naar Schiphol, relating to Ed en Annemarie on the 7th March 2009. This reminder is being sent 1 day in advance of the event as requested.

A note exists for this event:

Annemarie en Ed wegbrengen naar Schiphol
op zaterdag 7 maart. Ik ben bij hun om 9.15 uur.
Vlucht: MP645 Martinair (vertrekt 13.05 uur)

To view or edit your reminders please go to the http://www.free-minder.com web site.

If you think the free-minder service is valuable and would like to help us make it even better, please make a donation via http://www.free-minder.com/loggedout. Your generosity will definitely make a difference by keeping the service free and providing essential support in the development of future versions.
==========================================
Ik heb het jaren gebruikt en vond het ideaal door zijn eenvoud. Ik heb wel andere software
gezien (bv reminderfox binnen thunderbird, mijn standaard email-programma) maar die komen met
popups ipv  emailtjes en zijn lang zo flexibel niet.

Wie weet een alternatief en wie weet eventueel of free-minder ooit weer in de lucht komt ?

Arie
« Laatst bewerkt op: 2009/03/10, 08:42:58 door aartje »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Free-minder is weg. Zoek agenda software die kan mailen.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 14:13:27 »
Google Calendar kan dat ook.

Offline aartje

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/09, 10:45:52 »
Bedankt voor je antwoord, maar Google-calendar is veel omslachtiger. Probeer maar eens iets in te
voeren, dat 1 maal moet gebeuren en 1 week, 3 dagen en 1 dag een mailtje naar je moet sturen ter
herrinnering. Dat kon in free-minder heeeeel  simpel. Wie gebruikte het nog meer ? En wie heeft er ook naar
een alternatief gezocht. Een alternatief dat veelbelovend lijkt is volgens mij http://www.memotome.com/
Ik ben het aan het proberen.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/09, 17:22:45 »
Bedankt voor je antwoord, maar Google-calendar is veel omslachtiger. Probeer maar eens iets in te
voeren, dat 1 maal moet gebeuren en 1 week, 3 dagen en 1 dag een mailtje naar je moet sturen ter
herrinnering. Dat kon in free-minder heeeeel  simpel. Wie gebruikte het nog meer ? En wie heeft er ook naar
een alternatief gezocht. Een alternatief dat veelbelovend lijkt is volgens mij http://www.memotome.com/
Ik ben het aan het proberen.

Kost mij toch maar vier klikjes om een event in te stellen. Je kunt ook een nieuwe agenda aanmaken met andere voorkeuren, zoals standaard een dag tevoren een mail laten sturen enz.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline aartje

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/09, 23:03:30 »
Ondertussen lijkt free-minder langzaam weer op te krabbelen. De website is weer in de lucht,
alleen heb ik de afgelopen uren een stuk of 50 keer dezelfde memo toegestuurd gekregen,
dus ik denk dat er een storing is geweest en dat er nu ge-experimenteerd wordt met die site en
dat na jarenlang betrouwbaar gebruik.