Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual-boot Vista-Kubuntu  (gelezen 510 keer)

Offline Bramos

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Dual-boot Vista-Kubuntu
« Gepost op: 2009/03/05, 15:48:41 »
Momenteel ben ik bezig met het plaatsen van een dual-boot (Vista en Kubuntu 8.10) op een laptop van een vriend.
Ikzelf heb dit ook al op mijn eigen laptop gedaan. Vreemd genoeg als ik op stap 4 terechtkom is er een verschil qua installatiescherm. Bij mij kon ik slepen hoeveel geheugen ik wou voor vista en voor kubuntu. Bij hem staat er enkel : benut gehele schijf en handmatig. Hoe kan ik dit oplossen?

Zou het komen doordat hij 2 harde schijven heeft? Te zien bij 'benut gehele schijf'.
Hoe kan ik dit probleem van de baan helpen?

Offline Bramos

• Lid
Re: Dual-boot Vista-Kubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/05, 16:54:27 »
De installatie opnieuw opstarten gaf een oplossing...

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Dual-boot Vista-Kubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 17:20:16 »
Canonical zet Kubuntu altijd op nummer 2, en dat is dus onder andere te zien aan het setup. Dat is minder goed dan de GTK-variant. Overigens ligt dit probleem niet aan de KDE-versie van de installer. Ik denk dat je zelf moet gaan partitioneren.