Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: instellingen draadloze verbinding wijzigen  (gelezen 1891 keer)

rebelle

• Gast
instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Gepost op: 2009/03/05, 15:27:01 »
Ik heb dus op mijn oude desktop ubuntu gezet . Er is een draadloze kaart ingestoken en ja ik had direct verbinding met het internet . Ik heb waarschijnlijk ingesteld dat ik altijd mijn wachtwoord moet ingeven . Ik weet het niet meer , het ging allemaal zo gemakkelijk en vlug .
Is het mogelijk dat nog te veranderen of is dat altijd bij ubuntu dat je wanneer je toegang vraagt voor een netwerk het wachtwoord moet intypen .

rebelle

Offline joop905

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: instellingen draadloze verbinding wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/05, 18:15:17 »

rebelle

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/05, 18:53:12 »
Ik heb een draadloze internetverbinding he , maar bij het opstarten van de pc wordt mijn wachtwoord van het netwerk gevraagd .
Is dit altijd zo bij Ubuntu ?
Bij draadloze verbinding bewerken heb ik niet zo direct gevonden dat dit kon uitgeschakeld worden .Dus in feite dat hij het onthoud .
Het is gewoon uit nieuwsgierigheid dat ik het vraag .

rebelle
« Laatst bewerkt op: 2009/03/05, 19:00:49 door rebelle »

Offline joop905

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/06, 00:59:43 »
nee hoeft niet: klik op het netwerk icoon ga naar, Verbinden met ander draadloos netwerk...

GrJ905

rebelle

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/06, 08:20:54 »
Bij het opstarten van de pc krijg ik dus de melding .

Voer wachtwoord in voor het openen van de standaardsleutelring .
Het programma networkManager applet wil toegang tot de standaard sleutelring maar deze is gesloten .

Ik hoef dus zelfs niet te klikken he maar moet wel altijd het sleutelwoord invoeren .
Bij windows als ik eenmaal toegang heb gehad tot een netwerk en het sleutelwoord is hetzelfde gebleven , kan ik er op zonder het nogmaals in te voeren .
Dus blijkbaar is Ubuntu beter beveiligd daarin en vraagt toestemming zodat vreemde gebruikers zelfs met je eigen pc in je eigen huis niet op draadloos internet kunnen.

rebelle

Offline joop905

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/06, 09:14:49 »
De standaardsleutelring kan ook uit.
Systeem--Voorkeuren--Encryptie en sleutelbossen
GrJ

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/07, 10:15:57 »
Dat is niet het wachtwoord van het draadloos, maar het wachtwoord van de wachtwoordopbergservice.