Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij dubbeklik op www-link opent Thunderbird en niet Firefox. Hoe te verhelpen ?  (gelezen 6303 keer)

Offline elspierre

• Lid

Als ik op een www-link dubbelklik dan wordt telkens Mozilla Thunderbird geopend en niet zoals het moet Mozilla Firefox.
In Instellingen--- voorkeuren ---standaardtoepassingen staat bij Internetbrowser Firefox en bij
email Thunderbird geselecteerd, dus daaraan kan het niet liggen.
Ik vind dit nogal lastig want nu moet ik elke keer de link kopieren en daarna in Firefox plakken i p v  een simpele dubbelklik.
Hoe kan ik dat verhelpen ?
Bij voorbaat dank voor jullie antwoord.
Pierre
« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 09:25:00 door elspierre »

Offline Mikkel

• Lid
Met de rechtermuisknop op zo'n link klikken, Eigenschappen kiezen, tabblad Openen met. Daar Firefox selecteren of opzoeken via de knop +Toevoegen. ^-^

Offline elspierre

• Lid

Dat lukt dus niet,
Overigens doet hij het niet bij elke www-link maar om een voorbeeld te noemen als ik bij de Belastingdienst het programma met mijn  gegevens wil downloaden en ik klik op de link om mijn DIGID gegevens in te voeren dan opent niet Firefox maar Thunderbird dus dan kan ik die gegevens niet inbregen. RA RA ?

Pierre

Offline ivo

• Lid

Dat lukt dus niet,
Overigens doet hij het niet bij elke www-link maar om een voorbeeld te noemen als ik bij de Belastingdienst het programma met mijn  gegevens wil downloaden en ik klik op de link om mijn DIGID gegevens in te voeren dan opent niet Firefox maar Thunderbird dus dan kan ik die gegevens niet inbregen. RA RA ?

Pierre

System -> Preferences -> Preferred Applications -> Internet TAB de juiste spullen selecteren.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Je kunt alleen maar een goed antwoord geven als je het programma zelf geïnstalleerd hebt.
Zelf heb ik dit dus gedaan.
Geprobeerd mijn persoonlijke gegevens te downloaden met mijn DigiD.
Ook bij mij opent Mozilla-Thunderbird.
Url's in bijvoorbeeld e-mail nieuwsbrieven worden wel met FireFox geopend.
Mijn conclusie: het ligt aan het belastingprogramma.
Onder Windows hetzelfde gedaan en daar gaat het wel goed.
Hoe je dit aan de belastingdienst kan doorgeven is mij niet bekend.

Offline ivo

• Lid

Hoe je dit aan de belastingdienst kan doorgeven is mij niet bekend.

Misschien een toelichting meesturen, uiteraard voorzien van naam en Sofi nummer?
Ik heb me al afgemeld als lid van die club, prestatie van hun dienst staat in geen verhouding tot
het bedrag dat ik daar jaarlijks voor moet betalen.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline elspierre

• Lid

Estampie,

Ook bij mij worden links uit emailberichten en webpagina's goed door Firefox geopend maar bij het belastingprogramma niet zoals ik boven al zei. Maar ook links uit PDF-documenten worden bij mij altijd geopend door Thunderbird waar ik dus niks mee kan. Ik kan dat niet veranderen. Hebben anderen van dit forum dat probleem bij links uit PDF-berichten ook ?

Pierre

Bij mij opent FireFox wel wanneer ik op url's klik in een pdf-document.
Volgens mij ligt het dus nog steeds aan het belasting programma.

Je kunt deze link proberen: https://webdiensten.belastingdienst.nl/VIADownload/index.html
alleen ben ik bang dat het niet meer werkt.