Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Updatemanager werkt niet meer  (gelezen 2450 keer)

gascona

• Gast
[OPGELOST] Updatemanager werkt niet meer
« Gepost op: 2009/03/02, 21:25:34 »
Hallo allemaal.

Als ik de update-manager gebruik dan krijg ik de volgende melding:

Ophalen van cdrom:[Ubuntu 8.10 _Intrepid Ibex_ - Release i386 (20081029.5)]/dists/intrepid/main/binary-i386/Packages.gz Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen is mislukt
Ophalen van cdrom:[Ubuntu 8.10 _Intrepid Ibex_ - Release i386 (20081029.5)]/dists/intrepid/restricted/binary-i386/Packages.gz Om deze APT deze CD te laten herkennen kunt u best apt-cdrom gebruiken. 'apt-get update' is niet in staat om nieuwe CDs toe te voegen is mislukt

Kan iemand mij helpen ? Ik gebruik 8.10

Ik wil graag OpenOffice en Thunderbird updaten. Ik heb ook geen flauw idee hoe ik dit dan handmatig kan doen. het binnenhalen van de bestanden gaat prima, maar instaleren in een linux omgeving dat is andere koek.

Als iemand me kan helpen graag.

groeten Martin

« Laatst bewerkt op: 2009/03/03, 19:30:52 door gascona »

Re: Updatemanager werkt niet meer
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/02, 21:28:00 »
Zet eerst eens de cdrom uit bij de softwarebronnen: systeem=>beheer=>softwarebronnen, heel vanonder het vinkje uitzetten.

Naar welke versie wilt ge OpenOffice en Thunderbird updaten? Ubuntu hanteert namelijk een strikt udateschema (bekijk documentatie rechtsboven voor meer info).

gascona

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/02, 21:45:51 »
Ik wil graag OpenOffice updaten naar 3.
Als ik ga naar toepassngen => kantoor => OpenOffice.org tekstverwerker.  Dan zie ik in het startscherm duidelijk 2.4 staan.
Voorwat betreft Thunderbird was ik een beetje voorbarig.  Ik gebruik thunderbird 2.

gr Martin

Offline Floris

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/02, 22:07:18 »
Van OpenOffice is versie 3 nog niet in de repo’s verschenen, je kunt het echter wel met de hand installeren: Makkelijk OpenOffice.org 3 installeren in Ubuntu 8.04, deze zal ook voor 8.10 wel werken.  Uiteraard is het dan wel voor eigen risico: het is een stabiele versie (gebruik ’m zelf ook), maar je hebt geen updates voor OOo meer via de repo’s.

Van Thunderbird kun je ook nog versie 3 installeren, maar dat is dan wel een beta—dus niet echt aan te raden voor dagelijks gebruik.

Verder zul je de nieuwste updates via internet moeten binnenhalen: op de cd staan nooit de laatste updates.  Je moet dus in Software Sources aangeven van internet te willen downloaden.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

gascona

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/02, 22:21:08 »
OK bedankt. Ik zal dan maar op de repo's wachten. Aangezien ik een beginnend LINUX gebruiker ben, lijkt mij dat het meest verstandig.

Bedankt voor je moeite

gr martin

« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/02, 22:35:43 »
Dan kunt ge nog lang wachten waarschijnlijk :).

Om nieuwe versies van programma's te gebruiken zult ge een nieuwe versie van Ubuntu moeten installeren. Tenzij ge natuurlijk buitenom de officiele softwarebronnen gaat installeren.

gascona

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/03, 16:40:41 »
Nu ben ik je ff kwijt   ???

Als ik nieuwe versie van software wil gebruiken, dan moet ik een nieuwe versie van UBUNTU hebben.
Ik heb toch echt versie 8.10. Is er al een nieuwere dan ?

gr martin

« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/03, 16:41:54 »
OpenOffice 3.0 komt pas in Ubuntu 9.04 te zitten.
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/03, 16:56:29 »
Welke in april uitkomt.

Overigens kun je Thunderbird 3 niet installeren, het is uitpakken en opstarten.

Als je updates wil van OO 3, doe dan deze manier: http://lcardinaals.wordpress.com/2008/10/29/upgrade-naar-ubuntu-810-installeren-van-openofficeorg-30/

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/03, 17:24:53 »
Als je toch wil OOo updaten, dan doe je dat best via de (niet officiële) softwarebron voor ubuntu. Dit vind je op het einde van het door Vistaus gelinkte draadje (blz 7!). De Engelse handleiding is hier: http://news.softpedia.com/news/How-To-Install-OpenOffice-org-3-0-in-Ubuntu-8-10-96449.shtml Als het Engels voor jou moeilijk ligt, dan helpen we graag even.

« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/03, 17:28:56 »
Als je toch wil OOo updaten, dan doe je dat best via de (niet officiële) softwarebron voor ubuntu. Dit vind je op het einde van het door Vistaus gelinkte draadje (blz 7!). De Engelse handleiding is hier: http://news.softpedia.com/news/How-To-Install-OpenOffice-org-3-0-in-Ubuntu-8-10-96449.shtml Als het Engels voor jou moeilijk ligt, dan helpen we graag even.

Waarom de Engels handleiding? In mijn link wordt het in het Nederlands uitgelegd. En dat is trouwens wel de officiële repo.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/03, 17:35:03 »

gascona

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/03, 19:30:17 »
Hoi Allemaal.

Update gelukt.
Super, zo'n gedetaileerde hulp in de (UBUNTU)huishouding.

bedankt allemaal.

gr martin