Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Yahoo-mail in thunderbird  (gelezen 3798 keer)

Offline mara

• Lid
Yahoo-mail in thunderbird
« Gepost op: 2009/03/02, 05:31:31 »
Hallo,
Is er iemand in Nederland of België die er in geslaagd is om yahoo-mail in te stellen in thunderbird? Maar dan wel zo dat pop werkt en je je berichten kunt opvragen?
Ik heb alles geprobeerd, alle aanwijzingen die ik kon vinden uitgeprobeerd.
Je hebt twee mogelijkheden: via webmail en de bijkomende yahoo-extentie. Heb ik na uren uitproberen niet aan de praat gekregen. Iemand in vlaanderen wel? graag hulp dan.
Ten tweede via ypops. Dat heb ik geïnstalleerd volgens de aanwijzingen van ubuntu-geek. Allemaal gelukt.
Ik kan berichten versturen onder mijn yahoo-adres. Vreemd genoeg: als ik dan inlog op mijn vrije yahoo-account-page, is er onder "verzonden" niets te zien. Toch heeft mijn correspondent mijn bericht wel ontvangen.
Berichten lezen in thunderbird lukt dus niet met ypops. "Kon geen verbinding maken met localhost" is het enige wat ik te zien krijg.
Ik vermoed dat yahoo er voor gezorgd heeft dat je geen berichten kan opvragen via web-mail of ypops.
Evenwel....  voor de sport.... als het iemand gelukt is zou ik het wel graag weten hoe!
NB... ik woon in Vlaanderen. Wat in Nederland lukt, lukt daarom in Vlaanderen niet!  :rolleyes:
Pardo's First Postulate:
   Anything good in life is either illegal, immoral, or fattening.
Arnold's Addendum:
   Everything else causes cancer in rats.

Re: Yahoo-mail in thunderbird
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/08, 18:18:31 »
Het fundamentele probleem met freepops en de webmail-yahoo plugin van Thunderbird is dat het niet officeel ondersteund wordt door Yahoo. Dus elke keer als Yahoo iets aan hun website verandert kun je een tijdje geen mail meer downloaden en moet je wachten op een update van de plugin of Freepops.  Mail *versturen* vanuit je mailprogramma gaat echter altijd via een SMPT server, b.v. van de provider, en is niet afhankelijk van Yahoo. Je kunt je afvragen of je niet beter een mail dienst kunt gebruiken die naast webmail ook IMAP/Pop ondersteunt voor email  mailprogrammas zoals Thunderbird en Evolution.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/08, 18:20:20 door AptlyNamed »

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/14, 20:24:36 »
Ik ben er achter dat sinds kort Yahoo Mail ook pop3 toegang heeft voor gratis accounts. Waarschijnlijk in navolging van Hotmail. Je hebt nu niet meer de onbetrouwbare webmail plugin of freepops nodig in Thunderbird. Gewoon op de yahoo mail site instructies volgen in opties > Pop and forwarding. Gmail had dit al langer en heeft ook nog IMAP, wat meer mogelijkheden biedt dan pop3.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/15, 11:50:34 door AptlyNamed »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/15, 11:23:24 »
Fenomenale tip! Welbedankt.

Even "a trip down memory lane": in het begin had je gratis pop bij yahoo mail! Later hebben ze dat dan afgeschaft (=betalend gemaalt). Onder de toenemende druk van de concurrentie is dit terug, dus. Ondertussen is POP welliswaar geen "state-of-the-art" meer. IMAP toegang, zoals je bij google mail krijgt, wel.

Offline mara

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/16, 08:26:04 »
Ik ben er achter dat sinds kort Yahoo Mail ook pop3 toegang heeft voor gratis accounts. Waarschijnlijk in navolging van Hotmail. Je hebt nu niet meer de onbetrouwbare webmail plugin of freepops nodig in Thunderbird. Gewoon op de yahoo mail site instructies volgen in opties > Pop and forwarding. Gmail had dit al langer en heeft ook nog IMAP, wat meer mogelijkheden biedt dan pop3.

Ik zal wel weer stekeblind zijn.... maar waar staat dat? opties>Pop and forwarding?
Ik heb een mail classic page en onder options is daar geen pop and forwarding te vinden.

Maar ik heb inmiddels dit gevonden op het web: http://help.yahoo.com/l/nz/yahooxtra/mail/yahoomail/context/context-06.html

Eens zien wat het geeft.
« Laatst bewerkt op: 2009/03/16, 08:40:54 door mara »
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline mara

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/03/16, 09:05:28 »
Versturen geen probleem in thunderbird... maar dat lukte ook al met ypops.
Maar uw inkomende mail opvragen?! "Not allowed for this user" is wat ik te zien krijg!
Dus gratis pop3 ondersteuning is blijkbaar nog niet in voege!
En nogmaals: waar staat dat opties>pop and forwarding?
Ik vind dat nergens staan als ik naar mijn google mail page ga.

Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

« Reactie #6 Gepost op: 2009/03/16, 09:20:57 »
En nogmaals: waar staat dat opties>pop and forwarding?
In de classic versie van yahoo Mail (bij mij Engelstalig) staat rechtsboven 'options' . Als je daar op klikt zie je aan de linker kant 'Pop and forwarding'.
Citaat
Ik vind dat nergens staan als ik naar mijn google mail page ga.
We hebben het hier ook over Yahoo mail. Voor Gmail hoef je niets op de website in te stellen. Gewoon in Thunderbird (bij mij ook Engelstalig) edit -> account settings-> add account -> gmail

Offline mara

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/03/16, 09:25:26 »
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

Offline mara

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/16, 09:44:10 »
Dit is wat er bij mij staat als ik 'options' open:

geen 'pop and forwarding'
« Laatst bewerkt op: 2009/03/17, 11:36:39 door mara »
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum:

AptlyNamed_

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/16, 11:50:46 »
hm.. is dit Yahoo classic? Misschien komt het doordat ik de engelse yahoo gebruik (yahoo.co.uk). Daar staat de optie er echt gewoon nog bij. Ik vermoed dat ze nog bezig zijn om de vertalingen van de paginas te maken voor andere landen.

Offline mara

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/16, 13:57:15 »
Voor zover ik weet heb ik ook de engelse.
Kijk... ik lig er niet wakker van. Als ze er toe besluiten die service weer gratis te maken zullen we het wel merken zeker? 't Is natuurlijk handig als je je email-client kunt configureren. In afwachting blijf ik maar met gmail mailen. Dat werkt perfect in thunderbird.
Bedankt voor de raad.
Pardo's First Postulate:
Arnold's Addendum: