Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bij gebruik Firefox loopt de PC vast en na gebruik schermbeveiliging  (gelezen 5126 keer)

Sinds twee dagen loopt tijdens het gebruik van Firefox de PC om de haverklap vast.
Alleen middels een reset van de PC kan ik er weer op werken. Ook start Firefox altijd op met volledig scherm, een paar keer op F11 drukken verhelpt dit tijdelijk, Firefox weer opstarten, weer een volledig scherm.
Als ik bij de PC wegloop, gebeurt natuurlijk zelden  8), en de Schermbeveiliging aangaat, bij terugkomst druk ik op een toets of de muisknop dan zie ik alleen de achtergrond afbeelding, vervolgens kom ik via CTRL+ALT+BACKSPACE terug bij het inlogscherm,
dan log ik in en kom niet verder dan de achtergrond van het inlogscherm ongeacht de welke gebruiker inlogd. Ik heb een aantal dagen geleden een nieuwe installatie gedaan van 8.10, met behoud van de /home partitie. Ik weet niet of het een en ander met elkaar te maken heeft, daarom vermeld ik het even. Is er nog iets aan te doen?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/03/11, 13:22:46 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Duwtje, niemand een idee ???

Offline Bobbie

• Lid
Gijsbert had je hier al nagekeken   tip 1   http://sites.google.com/site/computertip/fouten

Bobbie, ik heb een dual core processor, niet echt een oudje.
Toch even de punten gevolgd, even afwachten hoe het gaat.
Verder ook bij de scherm beveiliging loopt de boel vast. Bij mijn vorige installatie heb ik eerder genoemde problemen niet gehad, voor de nieuwe installatie de zelfde 8.10 cd gebruikt.
Een beetje vreemd allemaal. :'(

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Bobbie

• Lid
en opnieuw je beeldscherm/video instellen met  gksudo displayconfig-gtk

Offline vanadium

• Lid
Wellicht heeft je probleem ook ook wel verband met dit: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/compiz/+bug/220443 Het is iets wat blijkbaar maar niet opgelost geraakt. Of het nu compiz dan wel firefox is, is ook niet duidelijk.

Offline Soul-Sing

• Lid
Zo ineens van de 1 op de andere dag, dat is toch vreemd. Niet iets geinstalleerd, een add-on toegevoegd?

en opnieuw je beeldscherm/video instellen met  gksudo displayconfig-gtk
Bobbie alvast bedankt, tot heden heb ik geen last meer van vast lopers. Alleen Firefox blijft in een volledig scherm openen, hopelijk bij een volgende update dat dit opgelost is.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Re: Bij gebruik Firefox loopt de PC vast en na gebruik schermbeveiliging
« Reactie #8 Gepost op: 2009/03/09, 22:03:09 »
Helaas ging even goed. Nu de ene na de andere vastloper, Firefox,menu openen, kdetv, etc. Inmiddels 8.10 2x opnieuw geïnstalleerd. Begint nu wel erg W achtig te worden.Iemand nog een idee?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #9 Gepost op: 2009/03/10, 01:31:41 »
Test je geheugen eens, fouten kunnen vastlopers veroorzaken.
Zet de desktop effecten helemaal uit en stel een screensaver in die geen 3d gebruikt (zwart scherm ofzo).
Kijk ook nog eens goed welke grafische kaart je hebt en welke drivers je in gebruik hebt.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/03/10, 14:25:32 »
Sinds twee dagen loopt tijdens het gebruik van Firefox de PC om de haverklap vast.

De simpelste oplosing is misschien wel: (verwijder Firefox compleet en) probeer of de pc met een ander browser ook vastloopt.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/03/10, 16:11:22 »
Ik heb ook Opera geprobeerd en ook daar loopt het op vast. Mijn vrouw gebruikt geen compiz, alleen al als zij het menu opent loopt de boel vast. Ik ben nu bezig met de mem test, deze loopt al op 54% van de cpu test vast, start deze test zo nog een keer op, komt de test niet verder dan lijkt het erop dat de cpu niet goed is.

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #12 Gepost op: 2009/03/10, 23:50:02 »
Ik heb de memtest van Jaunty gedraaid en alles was in orde. Ondertussen gebruik ik Firefox niet meer, ik gebruik nu Opera. Tot heden geen vastlopers gehad, ik denk dat ik toch Firefox van de problemen moet beschuldigen. Wel vreemd allemaal op mijn ACER Aspire One gaat het wel allemaal goed. ???
Ik denk dat ik Firefox eens opnieuw ga installeren. Voorlopig zet ik dit draadje op opgelost.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline vanadium

• Lid
Dit probleem is niet opgelost. Is het dan goed om dit op opgelost te zetten? Gebruikers zoeken een oplossing, zien hun probleem in de lijst met ervoor [opgelost] en klikken vol verwachting door .... met "oplossingen" in de trend van "gebruik Firefox niet meer", of "gebruik nautilus niet meer", of in extremis "gebruik Ubuntu niet meer"...

[opgelost] zouden we enkel moeten voorbehouden voor problemen die echt en specifiek opgelost werden.

Het probleem is inderdaad niet opgelost Vanadium, ik zal Opgelost verwijderen, je hebt helemaal gelijk. Ik heb wel het probleem terug kunnen voeren op Firefox. Ik heb inmiddels in Synaptic een aantal dubbele regels weggehaald van Firefox, tot nu toe loopt Firefox niet vast. Na opstarten opent Firefox nog steeds maximaal, dit is wel met F11 te verhelpen, maar dit is niet zoals het hoort.Bij de eerste installatie van 8.10 geen problemen gehad met Firefox, zal het dan toch aan de updates liggen? Misschien is het beter om terug te gaan naar versie 2.0?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/03/11, 13:30:14 door Gijsbert »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/03/11, 13:34:25 »
Probeer ook eens terug de truck met de workarounds plugin. Als je met F11 firefox goed hebt gekregen, sluit dan af. Schakel dan de "Workarounds" plugin uit, start firefox op, sluit terug af en zet dan de workarounds plugin weer aan. Ik denk dat dit niet zozeer een firefox dan wel een compiz probleem is.

« Reactie #16 Gepost op: 2009/03/11, 14:20:30 »
Alleen als ik de Workarounds plugin Legacy volledig scherm ondersteuning uitlaat staan start Firefox normaal op. Vastlopers heb ik tot heden niet gehad. Zoals ik eerder schreef, mijn vrouw gebruikt geen Compiz, gisteren avond wilde ze via het menu, Firefox opstarten. Zodra zij hier op klikte liep de PC vast. Nu kan zij ook weer gebruik maken van Firefox. Dus voorlopig werkt alles weer naar behoren, hoe dat nou precies zit met de vastlopers ??? Als over een week alles nog naar behoren werkt zet ik dit draadje op opgelost.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/03/11, 14:30:44 »
Citaat
mijn vrouw gebruikt geen Compiz
Ben je dat zeker? Alleen als effecten "uit" staan, gebruik je geen compiz. Van zodra "Normaal" of "Extra" wel.

« Reactie #18 Gepost op: 2009/03/11, 17:10:55 »
Dat weet ik zeker, ook al eerder nagekeken en mijn vrouw houdt niet van die tierelantijntjes.Die maakt alleen gebruik van internet en OOo Tekstverwerker.
In ieder geval het werkt allemaal weer gewoon.
Blijf ik toch met het probleem zitten, waar kwamen de vastlopers vandaan ???

Met vriendelijke groet,

Gijs

« Reactie #19 Gepost op: 2009/03/22, 22:02:50 »
Inmiddels achterhaald, in een van de logs stond steeds een error bij sdc, mijn externe harde schijf. Deze uit geplugd en sinds dien geen vastloper meer. Ik had alleen Jaunty er op geïnstalleerd, alfa 4, zou deze voor problemen hebben gezorgd? Blijf het een beetje vaag vinden.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/03/22, 22:07:44 »
Inmiddels achterhaald, in een van de logs stond steeds een error bij sdc, mijn externe harde schijf. Deze uit geplugd en sinds dien geen vastloper meer. Ik had alleen Jaunty er op geïnstalleerd, alfa 4, zou deze voor problemen hebben gezorgd? Blijf het een beetje vaag vinden.

Met vriendelijke groet,

Gijs

dat zou best weleens kunnen heb het zelfde probleem in jaunty alpha 6,zojuist dmv apt-get remove compiz compiz-core,eea verwijderd........afwachten hoe dit gaat uitpakken

edit: ook ik gebruik geen compiz
« Laatst bewerkt op: 2009/03/22, 22:15:20 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011