Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Nederlandse vertaling Brasero.  (gelezen 1899 keer)

[OPGELOST] Nederlandse vertaling Brasero.
« Gepost op: 2009/03/01, 13:00:10 »
Hoi allemaal,

Niet dat het verder een probleem is, maar ik wil graag Brasero op mijn Hardy-installatie vertaald zien in het Nederlands. Ik vind het namelijk fijn als alles op mijn PC zoveel mogelijk in mijn moedertaal is. Dit is eigenlijk al het geval, maar Brasero is gek genoeg in het Engels.

Ik heb via Launchpad het bestand "po_brasero-nl.po" binnengehaald. Alleen heb ik nu geen idee wat ik er verder mee moet doen. Heeft iemand een idee?

Mocht het vertalen van Brasero niet mogelijk zijn, is er dan een mogelijkheid om de bestaande Brasero (die meegeïnstalleerd was met Ubuntu 8.04) te updaten?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp.  ;)

Groetjes,

Marqeaux.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 23:45:26 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Drummies

• Lid
Re: Nederlandse vertaling Brasero.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/03/01, 13:07:26 »
je zou de site eens kunnen bezoeken echter een nederlandse vertaling.....ze zoeken nog translators een uitdaging misschien  ;)

http://live.gnome.org/Brasero
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/01, 13:13:32 »
Hoi allemaal,

Niet dat het verder een probleem is, maar ik wil graag Brasero op mijn Hardy-installatie vertaald zien in het Nederlands. Ik vind het namelijk fijn als alles op mijn PC zoveel mogelijk in mijn moedertaal is. Dit is eigenlijk al het geval, maar Brasero is gek genoeg in het Engels.

Ik heb via Launchpad het bestand "po_brasero-nl.po" binnengehaald. Alleen heb ik nu geen idee wat ik er verder mee moet doen. Heeft iemand een idee?

Mocht het vertalen van Brasero niet mogelijk zijn, is er dan een mogelijkheid om de bestaande Brasero (die meegeïnstalleerd was met Ubuntu 8.04) te updaten?

Alvast bedankt weer voor jullie hulp.  ;)

Je dient je op Launchpad in te schrijven. Eenmaal je account hebt, kan je naar vertalingen gaan, een toepassing kiezen en daar vervolgens de vertalingen beginnen maken. Wanneer deze vertalingen effectief van toepassing worden, dat weet ik niet.

Groetjes,

Marqeaux.

« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/01, 22:11:57 »
Hoi Vrijevogel,

Ik weet dat ik mee zou kunnen werken aan de vertaling van Brasero, maar het grappige is dat er al een vertaling is. Op mijn laptop met Intrepid is Brasero gewoon in het Nederlands, terwijl mijn Hardy-installatie op mijn desktop Brasero in het Engels is. Dus blijft de vraag nog steeds openstaan: Hoe kan ik Brasero in de Nederlandse taal krijgen? En wat doe ik met het binnengehaalde "po_brasero-nl.po" bestand?

Groetjes,

Marqeaux.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/29, 11:27:53 »
Het is ruim een half jaar later, en nog steeds zit ik met een Engelstalige Brasero. Heel apart, want de rest van mijn systeem "spreekt" wèl Nederlands. En er IS een Nederlandse vertaling voor Brasero. Alleen: hoe zorg ik ervoor dat ik Brasero ook echt in het Nederlands krijg?

Ik weet het: er zijn ergere dingen, maar ik irriteer me er een beetje aan. Is er nog iemand met een eventuele oplossing?  ???

Thanks!

Groetjes,

Marqeaux.

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/29, 14:00:31 »
Vreemd, ik heb niets gedaan om Brasero in het Nederlands te krijgen, maar hij is het wel.
In Hardy dus, kijk maar...versie 0.8.1

Op mijn andere pc, ook Hardy is hij wel in het Engels  ???
En dat is versie 0.7.1, begrijpt u het nog?
« Laatst bewerkt op: 2009/07/29, 14:21:45 door Ploffie »
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/29, 14:20:42 »
Typ eens het volgende in de terminal en post hier de uitkomst.

locate brasero.mo

Offline testcees

• Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/29, 14:38:11 »
Brasero in Ubuntu 8.04 is versie 0.7.1 en is niet erg Nederlandstalig (hoewel er wel een bestand /usr/share/locale-langpack/nl/LC_MESSAGES/brasero.mo is).

Brasero versie 0.8.1 is wel Nederlands. Deze is beschikbaar in de 'backports' pakketbron. Kies voor Systeem → Beheer → Softwarebronnen. Selecteer op het tabblad Updates "Niet ondersteunde updates (backports)".
Ga vervolgens naar Systeem → Beheer → Synaptic Pakketbeheer en zoek naar brasero. Markeer dit pakket voor bijwerken.

Je krijgt nu versie 0.8.1 en kan voordat je een volledige update doet de "Niet ondersteunde updates (backport)" weer uitzetten.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/29, 15:06:30 »
Ah, zo kan hij ook op mijn laptop zijn beland.
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #9 Gepost op: 2009/07/29, 23:43:36 »
Brasero in Ubuntu 8.04 is versie 0.7.1 en is niet erg Nederlandstalig (hoewel er wel een bestand /usr/share/locale-langpack/nl/LC_MESSAGES/brasero.mo is).

Brasero versie 0.8.1 is wel Nederlands. Deze is beschikbaar in de 'backports' pakketbron. Kies voor Systeem → Beheer → Softwarebronnen. Selecteer op het tabblad Updates "Niet ondersteunde updates (backports)".
Ga vervolgens naar Systeem → Beheer → Synaptic Pakketbeheer en zoek naar brasero. Markeer dit pakket voor bijwerken.

Je krijgt nu versie 0.8.1 en kan voordat je een volledige update doet de "Niet ondersteunde updates (backport)" weer uitzetten.

Hoi Testcees,

En ja hoor, dit heeft gewerkt. Brasero is nu netjes in het Nederlands. Fantastisch! Hartstikke bedankt voor de geboden hulp. Trouwens: Iedereen bedankt voor jullie moeite en bijdrage. Top! ;-)

Wat mij betreft kan dit draadje als "opgelost" beschouwd worden.

Groetjes,

Marqeaux.