Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geforceerd afsluiten van media streams als youtube en google video.  (gelezen 1212 keer)

Sinds een week krijg ik niet meer een video te zien als ik die wil bekijken in bijv, video google.
Na het klikken op een video bevriest het beeld en browser (firefox) onmiddelijk en moet dan geforceerd afsluiten.
Dit geld alleen voor het bekijken van filmpjes in deze kanalen.
Feb 27 21:21:17 hendrik-desktop pulseaudio[6409]: ltdl-bind-now.c: Failed to find original dlopen loader.
Feb 27 21:21:17 hendrik-desktop pulseaudio[6411]: main.c: setrlimit(RLIMIT_NICE, (31, 31)) failed: Bewerking niet toegestaan
Feb 27 21:21:17 hendrik-desktop pulseaudio[6411]: main.c: setrlimit(RLIMIT_RTPRIO, (9, 9)) failed: Bewerking niet toegestaan
Feb 27 21:21:32 hendrik-desktop pulseaudio[6411]: module-x11-xsmp.c: X11 session manager not running.
Feb 27 21:21:32 hendrik-desktop pulseaudio[6411]: module.c: Failed to load  module "module-x11-xsmp" (argument: ""): initialization failed.
Feb 27 21:22:38 hendrik-desktop python: io/hpmud/pp.c 627: unable to read device-id ret=-1
Feb 27 21:22:38 hendrik-desktop hp: io/hpmud/pp.c 627: unable to read device-id ret=-1
Feb 27 23:24:47 hendrik-desktop bonobo-activation-server (hendrik-7537): could not associate with desktop session: Failed to connect to socket /tmp/dbus-OED4UUwDo7: Verbinding is geweigerd
Feb 27 23:26:16 hendrik-desktop pulseaudio[6546]: ltdl-bind-now.c: Failed to find original dlopen loader.
Feb 27 23:26:16 hendrik-desktop pulseaudio[6548]: main.c: setrlimit(RLIMIT_NICE, (31, 31)) failed: Bewerking niet toegestaan
Feb 27 23:26:16 hendrik-desktop pulseaudio[6548]: main.c: setrlimit(RLIMIT_RTPRIO, (9, 9)) failed: Bewerking niet toegestaan
Feb 27 23:26:21 hendrik-desktop pulseaudio[6548]: module-x11-xsmp.c: X11 session manager not running.
Feb 27 23:26:21 hendrik-desktop pulseaudio[6548]: module.c: Failed to load  module "module-x11-xsmp" (argument: ""): initialization failed.

Wat moet ik doen om dit weer te gaan herstellen?
Ik heb al extra software gedownload wat te maken heeft met pulseaudio maar dat helpt niet.
Kan iemand mij op de juiste weg helpen?
Voor een goede oplossing ben ik de kenners dankbaar.
Groeten van wheatherman

PS. Ik maak gebruik van intrepid en een amd x3 systeem uitgetest door de mensen van os4free!
« Laatst bewerkt op: 2009/02/28, 01:06:49 door weatherman »
Vriendelijk groet van Weatherman

Re: Geforceerd afsluiten van media streams als youtube en google video.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/28, 16:15:44 »
Persoonlijk vind ik pulsaudio nog niet aan de verwachtingen voldoen, is het een optie voor je om alsa te gaan gebruiken?
Van de site van pjotr
Eerst kan je dit nog proberen:
8. Noodmaatregel: herstel de geluidweergave bij Flash-filmpjes

Bij sommige hardware komt het voor, dat er geen geluidweergave is bij Flash-filmpjes (zoals die te vinden zijn op Youtube en dergelijke). Hiervoor kunt u de volgende noodmaatregel toepassen:

Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

zoekterm:

libflashsupport

(de eerste letter is een kleine L)

Vink het pakket aan en druk op knop Toepassen

Let op: dit kan Firefox instabiel maken, wanneer die Flash-inhoud afspeelt! Ervaart u dit, verwijder dan libflashsupport weer.

Wegens dit instabiliteitsrisico raad ik ook aan, om libflashsupport alleen dan te proberen, wanneer u geen geluid hebt bij Flash-filmpjes.

Alsa installeren en gebruiken,doe dit als volgt:

a. Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer

zoekterm:

alsa-oss

vink het pakket aan en druk op de knop Toepassen

b. Systeem - Voorkeuren - Geluid

Zet alles op "ALSA - Advanced Linux Sound Architecture", bij Geluidsacties, Muziek en films en Audio-conferentie.

c. Doe daarna een volledige herstart van uw computer (waarschijnlijk niet nodig, maar doe het voor alle zekerheid toch even).

Let op: het is een gebruikersinstelling. Herhaal stap b en c dus in elk gebruikersaccount.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Geforceerd afsluiten van media streams als youtube en google video.
« Reactie #2 Gepost op: 2009/03/02, 01:09:10 »
Beste Gijs,

Ik heb de instructies van Pjotr opgevolgd.
Heb pulseaudio verwijderd en alsa geinstalleerd, maar kreeg hetzelfde effect als voorheen.
Na het zoeken en lezen heb ik ook alles van swf verwijderd en alles werkt weer.
Waarschijnlijk was er een conflict met de macromedia files van swf.
Aldoende leert men:-)
Bedankt!!

Weatherman
Vriendelijk groet van Weatherman