Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox en Ark?  (gelezen 537 keer)

SoundwaveNL

• Gast
Firefox en Ark?
« Gepost op: 2009/02/27, 22:42:05 »
Aangezien ik nu Kubuntu er op heb staan wil ik firefox gebruiken als webbrowser. Nu ben ik Zip en andere bestanden gewend, maar hoe krijg ik Firefox er op.... XD

Ik moet hem openen met Ark, maar dan?

Offline joop905

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Firefox en Ark?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/27, 22:43:41 »
Firefox zit in Synaptic pakketbeheer
Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
zoekterm: firefox
aanvinken en druk op knop Toepassen

GrJ

Offline Floris

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/27, 23:16:08 »
Zoals joop905 ook al zegt: Firefox zit in de standaardrepositories, en als een programma in de repo’s te vinden is dan is het in de regel het beste om ook vanuit de repo’s te installeren (via Synaptic, of apt-get, of aptitude…)  Het voordeel van de repo’s is dat die versie—als het goed is—getest is op (K)Ubuntu, en je krijgt automatisch updates binnen.

Blijkbaar heb jij van de site van Mozilla een kopie van Firefox gedownload.  Als het inderdaad je bedoeling is om het zo te doen, dan kun je het (.tar.gz)bestand dat je gedownload hebt uitpakken (met Ark).  Als het goed is krijg je dan een nieuwe map “firefox” (of iets dergelijks), deze map bevat het hele programma, om Firefox te starten moet je het bestand firefox openen (dit is een shell-script).  Wellicht ten overvloede: je kunt deze map plaatsen waar je wilt, maar voor eventuele snelkoppelingen en dergelijken moet je zelf zorgen.
Als je vraag beantwoord is, wees dan zo vriendelijk om de titel van je eerste post met "[OPGELOST]" te beginnen (klik op verander).

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/27, 23:18:34 »