Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost)Aarde weg bij google earth  (gelezen 1760 keer)

Skilltone

• Gast
(opgelost)Aarde weg bij google earth
« Gepost op: 2009/02/25, 23:00:31 »
Goede avond,

Ik heb google earth geinstalleerd. met sudo sh ./GoogleEarthLinux.bin dit is goed gegaan. Ik kon hem installeren en gebruiken. Nu herstart ik hem weer, programma start prima op alleen geen aarde te zien. Ook al start ik het op via de terminal. Zie ik iets over het hoofd?

BvD

Martin

[verwijderd door de beheerder]
« Laatst bewerkt op: 2009/02/26, 21:10:47 door SkillStone »

Re: Aarde weg bij google earth
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/26, 09:38:34 »
Hier is al wat vaker iets over gezegd dacht ik.

Ik gebruik het zelf niet, maar volgens mij is het probleem dat ge het als root hebt geinstalleerd. Probeer google earth nu ook eens als root op te starten.

Of misschien is Compiz het probleem. Ga eens naar systeem=>voorkeuren=>uterlijk, tabblad "visuele effecten" en zet deze op "geen".

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/26, 11:59:28 »
Heeft niks met Compiz te maken. Dit heb ik ook met Google Earth 5.0 Beta, met Google Earth 4.3 heb ik dit probleem niet.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/26, 13:38:27 »
verander de eigenaar van ~/.config/Google en alles eronder van "root" naar je eigen login.

Skilltone

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/26, 19:00:31 »
verander de eigenaar van ~/.config/Google en alles eronder van "root" naar je eigen login.

Goede avond,

Inderdaad via 'sudo" lukt het wel. Maar ik begrijp even niet hoe je dit bedoeld? Die config map is nergens te vinden. en me terminal geeft aan dat de map  bestaat onder me persoonlijke map, maar die kan ik daarna niet vinden en via terminal kom ik er niet in.

BvD

Martin

PS Trouwens het is geen beta 5, ik had express voor de gewone gekozen. :d

Offline Ploffie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/26, 19:25:30 »
...of biedt Google een blik in de nabije toekomst?
Desktop en Kleptop voorzien van 10.04.1...dusss...

˙doʞ uɾız do ʇɐɐʇs pʃǝɹǝʍ ǝʃǝɥ ǝ◖

« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/26, 19:56:43 »
.config is een verborgen map. Op Ubuntu kun je verborgen mappen weergeven in Nautilus dmv CTRL+H en op Kubuntu dmv ALT+.

Skilltone

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/26, 20:57:50 »
.config is een verborgen map. Op Ubuntu kun je verborgen mappen weergeven in Nautilus dmv CTRL+H en op Kubuntu dmv ALT+.

Het heeft even geduurd. Maar via terminal opstarten werkte niet. maar crtl h in de persoonlijke map kreeg ik wel de mappen. Maar kon de map als bestanden met rechtermuisknop-->eigenschappen, tabblad  rechten niet veranderen. Ook niet als ik via terminal na de mappen sudo nautilus in tikte. Nog een idee?

BvD

Martin

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/26, 21:04:52 »
Probeer eens in de terminal

sudo chown -R $USER:$USER ~/.config/Google

Skilltone

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/26, 21:10:26 »
Goede avond,

Met de laatste code is het gelukt. Hij doet het nu ook uit me toepassingen. Allemaal bedankt!

MvG

Martin