Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Transmission probleem  (gelezen 1125 keer)

Offline _eric_

  • Lid
Transmission probleem
« Gepost op: 2009/02/24, 09:52:22 »
Beste Ubuntu-ers,

Ik heb een probleem met Transmission.
Zodra ik dat programma op start heb ik 2 problemen.
Transmission werkt eigenlijk amper. Ik kom zelden boven de 20 Kb/sec aan download snelheid, terwijl ik ongeveer idealiter 400 zou moeten kunnen halen. Ik heb al proefgedraaid met  torrents waarvan heel veel seeders zijn. Het maakt allemaal niet uit.

Als ik in Transmission bij eigenschappen kijk, staat de ene keer de poort open, de andere keer dicht, het rare is dat bij een melding dat de poort dicht staat er wel 20 Kb/sec binnenkomt.
In mijn router, Sweex wireless modem / router heb ik poort 51413 open gezet.
Ik heb ook geprobeerd om via firestarter de interne firewall te configureren, maar dat lukt niet. Het apparaat wordt niet herkend..

Daarnaast wordt Firefox heel traag als transmission open staat. Sites laden duurt heel lang en er is eigenlijk niet mee te werken, terwijl de downloadsnelheid praktisch nul is....

Wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn..

Groeten,
Eric

Re: Transmission probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/24, 09:58:11 »
Ik heb geen idee. Maar wellicht kun je kijken of je dat probleem ook met andere programma's hebt (Ktorrent, vuze etc.)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline _eric_

  • Lid
Re: Transmission probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 11:33:05 »
Ik heb net Ktorrent geïnstalleerd en dat lijkt qua samenwerking met Firefox geen problemen te geven. De snelheid zie ik nog niet gelijk omhoog gaan, daar moet ik nog een paar testjes voor doen...
In ieder geval bedankt voor de tip.
Ik had Azeus ook al geprobeerd maar daar kwam ik niks verder mee.

Groeten

Offline _eric_

  • Lid
Re: Transmission probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/25, 19:49:27 »
Ktorrent werkt bij mij beter dan Transmission. Ik krijg wel een melding dat er geen binnenkomende berichten mogelijk zijn, maar er loopt toch 50 Kb/sec binnen dus zo onmogelijk is het ook niet....

Bedankt!
Eric

Re: Transmission probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/25, 21:30:54 »
Je kan ook kijken met verschillende snelheidstests (speedtest googelen) of je snelheid nog wel de 400 kb/s haalt. Of gewoon met ktorrent een linuxdistro binnen halen, meestal haal je dan ook wel je maximum ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Offline SNWBRDR

  • Lid
Re: Transmission probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/25, 21:37:19 »
Ik zou toch nog eens de instellingen bekijken van hoe je die poort hebt opengezet, al kun je daar nu ook niet zoveel in missen.
Normaal is een poort altijd open (of altijd dicht) voor zover ik weet, heel raar dat dit bij jou soms verandert.

Iets waar ik aan denk, kan het zijn dat je de ene keer met kabel en dan eens via wifi op internet gaat?
Dan heb je een ander IP adres, wat er dan weer voor kan zorgen voor een open/gesloten poort.