Goede avond,
Ik heb een aantal vage problemen met sommige programma's en kan geen fout meldingen terug vinden.
1. Ik had vorige keer kompozer via installeren/verwijderen geinstalleerd, na het opstarten ervan, sloot hij na de "close tips" zomaar uit. dit een aantal keer, en gister avond starten me pc ineens opnieuw op. De vorige keer kreeg ik, doordat ik via terminal starten, de melding: "Segmentation fault". Na onderzoek bleek dat er iets kon zijn met de videokaart. Maar 3d games (open arena, nexius enz) geen enkel probleem. andere mogelijkheden zou flash zijn. Maar volgends XChat en aantal sites was flash en kompozer als programma opzich geen verband te vinden.
2. Deze laptop word vooral als werklaptop gebruikt. Ik doe daar werkzaamheden in "Rekenblad" en "gegevensbank". Deze communiceren ook met elkaar. Dus een wijziging kan doorlopen naar één van die programma's. Ik heb na een uur of 2 ineens een restart van de laptop. Hij 'hersteld" wel, maar sommige codes kan ik soms ook opnieuw invoeren. als ik het programma via terminal opstart, zie ik het later na herstart die terminal ook niet terug. wel logisch maar dan had ik een fout kunnen ontdekken.
3. Als ik een externe HD aansluit als hij al aanstaat kan Ubuntu hem niet uitlezen en als ik X indrukt, start hij spontaan opnieuw op. echter als ik de externe HD aansluit en dan pas opstart is er niks aan de hand.
Het rare is, als iemand een presentatie draai, (vorige keer 2 uur durende uitleen voor presentatie) niks aan de hand. daar zit rekenblad ook in verwerkt.
Ik heb een;
Acer 5520G
Dualcore 1.6 Ghz
2 GB Dualcore
Nvidia Geforce 8400
Visuele effecten staan uit.
Vragen;
1. Ik kan nergens foutboeken vinden. In Vista wist ik waar ik kon zoeken en google. nu vind ik niks. Ik wil namelijk weten dat dit drie opzichzelf staande problemen zijn, of dat er een verband is. de vraag ik waar vind je foutboeken?
2. Of is er iemand hier bekend mee is, en weet toevallig de oplossing voor één of alle probleempjes?
BvD
Martin