Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]VBoxGuestAdditions.iso  (gelezen 2962 keer)

Offline Erikerikerik

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[Opgelost]VBoxGuestAdditions.iso
« Gepost op: 2009/02/23, 17:09:11 »
ik ben momenteel bezig om via virtualbox windows te installeren (ik heb nog wat software die alleen op windows draait en ook niet via wine werkt)
nu mis ik VBoxGuestAdditions.iso zodat ik via windows ook bestanden kan gebruiken
ik heb begrepen dat als je via ubuntu virtualbox instaleert dit er niet bij zit (ik heb hem in inieder geval niet)
als ik virtualbox via hun site wil installeren moet ik eerst mijn huidige eraf halen als ik dan de nieuwe erop zet herkend die dan meteen windows???
of kan ik ergens VBoxGuestAdditions.iso downloaden???
kan ik ergens virtualbox updaten naar de huidige versie (via ubuntu heb ik nu 2.0.4 en op de site staat 2.1.4)???
ik weet niet of dat laatste helpt maar het kan nooit kwaad denk ik

alvast enorm bedankt
« Laatst bewerkt op: 2009/02/25, 17:08:04 door Erikerikerik »

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: VBoxGuestAdditions.iso
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/23, 18:24:38 »
Deze link de tweede post aanklikken. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=584763&page=2

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/23, 18:30:07 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

nearus magnus

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/23, 22:42:26 »
Het klopt dat deze niet standaard meegeleverd wordt. Het kan echter een stuk makkelijker. Start de virtual machine en ga naar Devices - Install guest additions.
Als het goed is krijg je een melding dat de .iso niet gevonden kan worden. Er wordt een mogelijkheid geboden hem alsnog te downloaden waarna alles automatisch zou moeten gaan.

Offline HP

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/25, 00:21:37 »
ik ben momenteel bezig om via virtualbox windows te installeren (ik heb nog wat software die alleen op windows draait en ook niet via wine werkt)

Ik heb vandaag hetzelfde gedaan op een amd64 athlon x2 en het werkt. Waar Xen en KVM voor veel problemen zorgden is het met Sun's virtualbox gelukt. Heb wel de versie van de officiele site gehaald: http://dlc.sun.com/virtualbox/vboxdownload.html

Citaat
nu mis ik VBoxGuestAdditions.iso zodat ik via windows ook bestanden kan gebruiken
ik heb begrepen dat als je via ubuntu virtualbox instaleert dit er niet bij zit (ik heb hem in inieder geval niet)
als ik virtualbox via hun site wil installeren moet ik eerst mijn huidige eraf halen als ik dan de nieuwe erop zet herkend die dan meteen windows???

niet relevant. Gewoon wel de Ubuntu repositories versie van virtualbox erafhalen, dan 2.1.4 erop zetten en een XP guest aanmaken (er is nog geen windows geinstalleerd dan, je hebt slechts een guest gemaakt, een soort Windows). Dan Ubuntu herstarten. Als je vervolgens bij je toepassingen kijkt zie je een icoontje erbij systeemgereedschap. Vervolgens de guest starten, er opent een window, klik op Devices > Install Guest Additions en VBoxGuestAdditions.iso kan worden gemount.

Bij mij lukte het toen niet meteen om een windows.iso te mounten (nb. dat hoeft dus geen CD te zijn). Echter dat lukte wel toen ik wederom Ubuntu rebootte. Het kan vast sneller, maar op deze manier is mij het gelukt

suc7,
--
Taking on nearly religious proportions, the established monetary institution exists as one of the most unquestioned forms of faith there is. How money is created, the policies by which it is governed, and how it truly affects society, are unregistered interests of the great majority of the population. [Zeitgeist addendum]

Offline Erikerikerik

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/25, 17:06:11 »
enorm bedankt
dat linkje had ik net nodig
kon hem alleen nergens vinden