Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe kan ik in Kubuntu meer thema's en stijlen installeren?.  (gelezen 1369 keer)

Offline merijn

• Lid
Hoe kan ik in Kubuntu meer thema's en stijlen installeren?.
« Gepost op: 2006/09/27, 20:26:17 »
Hoi,misschien een beetje een domme vraag.
Maar ja ik vind het wel mooi als ik meer stijlen en thema's kan installeren.
Ik gebruik Kubuntu dapper drake,daar heb ik nu alleen de standaard stijlen en thema's van.
Als ik op de kde www.kde-apps.org klik dan kan ik wel allemaal stijlen en thema's vinden,maar ja de info van hoe je die moet installeren is vaak erg slecht.
Er staat nergens in welke directory die dingen allemaal thuis horen,en waar naar toe je die eventueel moet kopieren.
Ik weet niet eens wat de standaard subdirectory is voor de stijlen en thema's zodat ik die met mijn systeeminstellingen kan wijzigen.
Weet iemand waar naar toe ik de zelf gedownloade stijlen en thema's moet kopieren zodat ik die standaard kan kiezen  in het menu systemsettings en het submenu (appearance),kopje style en windowdecorations?.

Bedankt.

Groeten,

Merijn Versteeg

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/27, 20:44:14 »
Soms zijn er ubuntu pakketten verkrijgbaar (.deb bestanden) die je dan kan installeren door erop te dubbelklikken (gdebi) of door ze via de terminal te installeren met sudo dpkg -i bestand.deb

Soms moet je zelf compileren...

Zoek ook eens naar het pakket "kdeartwork"  en "kdeartwork-style"
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/27, 20:58:29 »
Als het gaat over thema's of iconen installeren:

Ik heb Gnome, dus hoe het in KDE werkt weet ik niet. In Gnome dowload je het thema naar je bureaublad en kun je bij de voorkeuren waar je de thema's instelt bladeren naar het nieuwe thema op je bureaublad. Daarmee is het al klaar. Ik vermoed dat het in KDE ook ongeveer zo zal werken.

Een andere manier in Gnome is de volgende: In je persoonlijke map (homemap) kun je je verborgen bestanden met alle instellingen van programma's zichtbaar maken. Ze heten hier.icons en .themes. Daar kun je de gedownloade thema's in plakken en klaar. Ze komen nu bij de andere keuzemogelijkheden.

Misschien ben je hier ook een beetje mee op weg geholpen. Ook al zou het handiger zijn als een KDE-gebruiker het antwoord weet. ;)

« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/27, 21:50:21 »
@Saamelainen

Het werkt in KDE echt compleet anders ;) en ook lastiger om bezig te gaan met thema's instellen, tis geen sleur en pleur zoals in Gnome.

Maar het is wel veel meer tot in de detail aan je eigen wensen in te stellen.

Via systemsettings ga je naar uiterlijk, daar moet je maar wat rondneuzen.

Pictogramthema's installeer je apart van algemene thema's,
En daar heb je overigens geen .deb pakketjes voor nodig, alleen de tar.gz.

maar tis best lastig zo ff 1,2,3 uit te leggen, tis een kwestie van uitproberen en goed rondkijken in alle secties die over het uiterlijk gaan.

« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/27, 21:55:52 »
http://www.kde-look.org/
Daar haal je van alles vandaan, betreft pimpen van je desktop! :P ;)