Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Live-CD blijkt niet ongevaarlijk  (gelezen 1162 keer)

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
  • Steunpunt: Nee
Live-CD blijkt niet ongevaarlijk
« Gepost op: 2009/02/21, 11:48:18 »
Hallo

Door de Live-cd 8.04.2 te gebruiken om mijn hardware te testen ( voor een dual boot).
Is de configuratie van de Muis software ( Logitech Setpoint )op de XP pro kant niet meer te gebruiken.
Normaal kon ik alle knoppen indelen en een taak geven, maar nadat ik de Live-CD gebruikt heb gaat dat niet meer.

Dit heb ik al een keer gehad, maar dacht toen dat het ergens anders aanlag.
Intussen een schone install gedaan (XP) en opnieuw de Setpoint geinstalleerd.
Het werkte weer..Maar nu het zelfde verhaal.

De Live-CD doet toch wat met de C:/Windows/ partite
Wat weet ik niet.
En de Setpoint opnieuw installeren heeft ook geen optie meer.
Systeem herstel heeft ook geen optie.

Dus bij deze     kijk uit;)

Het enige positieven hierin is dat windows er gelijk maar eraf te gooien.

Groeten  Kroontje

Offline Cumulus007

• Lid
Re: Live-CD blijkt niet ongevaarlijk
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/21, 12:02:12 »
Ubuntu doet *niets* met je Windowspartitie. Tijdens de boot wordt er gecheckt op partities op de harde schijf, maar voor de rest gebeurt er niets. Waarschijnlijk is de firmware van de muis van slag geraakt. Haal de batterij er eens uit, wacht een minuut en doe ze er weer in.

Offline ivo

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/21, 12:08:15 »
Ik spreek je niet tegen dat je muis het niet meer doet, maar dat komt niet door die live-cd.
Mogelijk dat je muis instellingen "onthoudt" vanuit de grafische Ubuntu omgeving?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/21, 12:19:41 »
Ubuntu doet *niets* met je Windowspartitie. Tijdens de boot wordt er gecheckt op partities op de harde schijf, maar voor de rest gebeurt er niets. Waarschijnlijk is de firmware van de muis van slag geraakt. Haal de batterij er eens uit, wacht een minuut en doe ze er weer in.

Ik ben het nog niet met je eens...
Dat het 1 keer gebeurt oke, maar nu voor de tweede keer...??
Aan de baterij / Firmware ligt het niet.  Het is juist het software gedeelte wat niet meer werkt.
Ik kan nu in Setpoint niet meer mijn knoppen toewijzen.
De muis aanwijzer werkt wel en ook de scrol..
Voordat ik de Live-cd gebruikte werkte alles goed en daarna niet meer.

Quote:
Mogelijk dat je muis instellingen "onthoudt" vanuit de grafische Ubuntu omgeving?

Hoe kan ik dit nachecken?

Verder heb ik alle tempjes verwijdert
Echt alles verwijdert wat betreft Setpoint software.
Dit volgens de Logitech site en vele forums.

Groet

Offline Cumulus007

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/21, 12:24:04 »
Logisch toch, dat de software niet meer werkt? Ik neem aan dat die software communiceert met de muis.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/21, 12:37:11 »
Nadat je met de live cd ubuntu erop hebt gezet kan je in Xp of de software opnieuw installeren of  met systeemherstel terug gaan.
Probleem moet dan zijn opgelost

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/21, 13:02:54 »
Nadat je met de live cd ubuntu erop hebt gezet kan je in Xp of de software opnieuw installeren of  met systeemherstel terug gaan.
Probleem moet dan zijn opgelost

Hallo

Zoals ik al schreef heeft een Systeem herstel en opnieuw installeren geen succes gehad.

Maar goed  ben net uit de XP pro gekropen en heb alles nog een keer nagekeken.
Van Regedit , drivers en software die op C:/ stond alles verwijdert.
Temp op geschoond   Batterijen  eruit gehaald.
In het Bios gekeken en de hardware (muis) compleet verwijdert
Een nieuwe install gedaan en nu werkt het weer ;)

Wat is vanavond ga doen is het zelfde, weer een live-cd gebruiken en kijken wat er gebeurt.
Als ik weer het zelfde krijg...heb ik toch gelijk..denk ik;)

Ik laat van me horen..  Kroontje

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/21, 13:05:25 »
Ik geloof er eigenlijk zelf niets van dat ubuntu iets aan je muis driver kan doen.

Maar voor je zo'n test uitvoert zorg dat je al een paar keer windows herstart hebt, en kijk of het telkens nog werkt.

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/21, 13:29:29 »
En jawel hoor   de muis doet het niet meer (software van Logitech setpoint)

Ik kon eigelijk niet wachten...nu maar gekeken..

Drie maal is scheepsrecht.  dit is geen toeval meer.

Ga nu alles weer werkend maken.

No More to say  i think ;)

Groet  Kroontje

Offline track

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/21, 13:46:59 »
Zover ik weet raakt de live-CD de harde schijf bij een live-sessie helemaal niet aan.  Ik dacht zelfs dat zij alleen tijdelijk en ook
alleen "read only" gemount wordt.

Voor mij zijn er dus twee vragen:

1. Wordt de inhoud van de schijf (in jouw geval) veranderd tijdens de live-sessie ?
   Dat zou je kunnen analyseren door die schijf als tweede op een ander systeem te zetten en een spiegelkopie ervan te maken,
   een keer precies vóór die sessie en een keer precies erná. Een diff tussen deze beiden zal eventuële veranderingen bewijzen.
2. Waar zou anders iets opgeslagen kunnen zijn ?  In de BIOS ?  Of heb je een luxe-muis met een heleboel geheugen ?
   Als er veranderingen zijn moet je die ergens terug kunnen vinden.

Ingeval er volgens vraag 1 veranderingen zijn zal dat zeker een goede reden zijn om dat probleem grondig na te gaan.
Want als claim en werkelijkheid (van de veiligheid van Uby) uit elkaar zouden raken zou dat het vertrouwen aantasten.

track

Offline Nunslaughter

• Lid
    • timovwb
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/21, 13:55:12 »
Hebt ge misschien 'iets meer dan een normale' muis? Want (en het is al gezegd) de live sessie raakt uw data niet aan.
Dan kan het misschien zijn dat er instellingen in uw muis worden onthouden en daardoor de software op windows van slag raakt.

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/21, 13:59:35 »
Zover ik weet raakt de live-CD de harde schijf bij een live-sessie helemaal niet aan.  Ik dacht zelfs dat zij alleen tijdelijk en ook
alleen "read only" gemount wordt.

Voor mij zijn er dus twee vragen:

1. Wordt de inhoud van de schijf (in jouw geval) veranderd tijdens de live-sessie ?
   Dat zou je kunnen analyseren door die schijf als tweede op een ander systeem te zetten en een spiegelkopie ervan te maken,
   een keer precies vóór die sessie en een keer precies erná. Een diff tussen deze beiden zal eventuële veranderingen bewijzen.
2. Waar zou anders iets opgeslagen kunnen zijn ?  In de BIOS ?  Of heb je een luxe-muis met een heleboel geheugen ?
   Als er veranderingen zijn moet je die ergens terug kunnen vinden.

Ingeval er volgens vraag 1 veranderingen zijn zal dat zeker een goede reden zijn om dat probleem grondig na te gaan.
Want als claim en werkelijkheid (van de veiligheid van Uby) uit elkaar zouden raken zou dat het vertrouwen aantasten.

track

Hallo

Punt 1 wordt bij mij moeilijk, want ik heb maar een compie met sata aansluitingen.
Maar ga daar wel even aandenken of ik iets kan verzinnen...
Punt 2 zou beter in het straatje passen denk ik..Het is een luxe muis met een hoop knoppen ( MX620)

Ik ga nu eens puzzelen om meer teweten te komen.

Groet

Offline Kroontje

• Lid
    • i am kroontje
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/21, 14:02:46 »
Hebt ge misschien 'iets meer dan een normale' muis? Want (en het is al gezegd) de live sessie raakt uw data niet aan.
Dan kan het misschien zijn dat er instellingen in uw muis worden onthouden en daardoor de software op windows van slag raakt.

Hallo   Ook hier denk ik nu aan..Het is een MX620 muis met een hoop knoppen die in testellen zijn.
Zou er dan toch iets in het geheugen blijven zitten.
Kan ik eigelijk iets van het XP pro leegmaken..Cashe / virtual geheugen of zoeiets?