Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: depencies probleem  (gelezen 761 keer)

Offline akjssdk

• Lid
  • Steunpunt: Nee
depencies probleem
« Gepost op: 2009/02/20, 17:55:04 »
Ik heb bij het handmatig installeren van de twee pakketten: libstdc++6-4.3-dev en g++-4.3 een wel heel bijzonder probleem. (ik installeer handmatig om dat ik geen internet heb, dit is voor de driver) Ik krijg namelijk bij het installeren van libstdc++6-4.3-dev de melding dat hij afhankelijk is van g++-4.3, maar als ik g++-4.3 installeer krijg ik de melding dat hij afhankelijk is van libstdc++6-4.3-dev!
Iemand suggesties?

Offline heir4c

• Lid
Re: depencies probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/20, 20:32:22 »
Kan je ze tegelijkertijd installeren? Ik bedoel: normaal als je via internet installeerd kan je het volgende doen via de terminal: sudo apt-get install libstdc++6-4.3-dev g++-4.3
zie je hier installeer je twee pakketten tegelijkertijd. Maar wat wil je eigenlijk installeren? Je zegt een driver, voor wat moet je die installeren?

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/21, 10:24:38 »
Ik moet ze installeren voor deze driver voor mijn draadloze kaart. Volg ik dit, dan moet ik build-essential installeren, die weer g++ nodig heeft.

Ik installeer het wel zo:
sudo dpkg -i libstdc++6-4.3-dev g++-4.3Dat werkt wel.

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/21, 11:05:43 »
Ik heb nog een probleempje, als ik dit linkje volg, als ik dan make doe, krijg ik deze melding
Test: 1: 22: unexpected operator
Test: 1: 23: unexpected operator
make -C /lib/modules/2.6.27-11-generic/build M=/home/pieter/compat-wireless-2.6-old modules
make [1]: entering directory '/lib/modules/2.6.27-11-generic/build'
make [1]: ***no rule to make target 'module'. Stop
make: ***[module] error 2
Iemand een idee?

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/21, 13:31:33 »
Ben daar niet zo in thuis in die tar installeren.
Via Google vind je het één en ander. Zoek met de foutmelding:  ***no rule to make target 'module'. Stop
Veel leesplezier.  ;)