Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2 webcams, geluid, skype, msn  (gelezen 2058 keer)

Offline Hans Minekus

• Lid
  • Steunpunt: Nee
2 webcams, geluid, skype, msn
« Gepost op: 2009/02/19, 20:18:51 »
dag allemaal,

ik heb op de computer 2 webcams aangeloten, een logitech webcam met geluid (quickcam, V4L1 ) en een onbekende webcam uit China V4L2.
allereerst de volgende opmerking vooraf. Even niet een antwoord waarom 2 webcams. Het antwoord is heel eenvoudig ik heb er 2 en als er een kapot gaat wil ik de andere kunnen gebruiken.
Daarnaast vraag ik mij af of het ueberhaupt mogelijk is 2 webcams met daarbij geluid bij de een ingebouwd en de ander zonder geluid (dus Alsamixer) te gebruiken op mijn systeem.

Ik gebruik de webcams o.a. op Skype , MSN en Kopeke
Op skype werkt de logitech webcam niet , en op msn alleen met problemen, de andere wel, geluid inmiddels in skype ook, vanuit een vroegere topic.
Ik heb qc... , en gspca files gedownload op de computer.

Deze programma┼Ť worden hoofdzakelijk voor de kids, kennissen in het buitenland gebruikt..

Vragen dus:
1. kan ik op deze manier 2 webcams gebruiken op een pakket?
2. kan er sprake zijn van een conflict dat soms de beide apparaten niet werken, of in ieder geval een van de 2 niet?
3. waarom krijg ik de logitech webcam niet aan de praat ondanks dat ik de qc...-files heb gedownload en geïnstalleerd?

ongetwijfeld doe ik iets fout maar allee, niet geschoten is altijd mis.

Hans