Misschien dat het hier verkeerd is, aangezien het om een de-installatie gaat. Deels dan.
Ik heb Xubuntu geïnstalleerd op een IDE harde schijf en de computer dual bootte eerst met windows XP. Ik was zo slim om die IDE harde schijf op de bus te doen, waar normaal de DVD-speler zit. De bedoeling was om op de oude harde schijf xubuntu te installeren, zodat die harde schijf later in een oudere computer kon. Die plan ging niet door, omdat GRUB anders niet opstartte als hij weg was. Dus bleef hij er in. Alleen kon ik nu de DVD-speler niet gebruiken als ik in XP was.
Mijn volgende gedachte was dus Xubuntu weg te halen, of alleen een deel, n.l. GRUB. Ik dacht dat als ik de MBR verander, dan zou GRUB niet meer komen en dan kom ik meteen in XP.
Ik heb dus mbv de Ultimate Boot CD de MBR laten fixen, omdat ik geen install van Windows XP had. Er was een tooltje daar dat
MBRwork heette en die had "Install Standard MBR". Die optie heb ik gedaan, maar geen succes. Ik krijg nu de melding dat hij geen Operating System vind. Ik heb het geprobeerd volgens de
GrubVerwijdering te doen.
Ik denk dat de MBR verkeerd is. Hoe kan ik die nu weer goed zetten zonder dat ik de install cd gebruik? Zijn er nog andere tools die me kunnen helpen? Of is een herinstallatie van windows onvermijdelijk?
Achteraf gezien was deze plan best dom...