Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu en airtunes  (gelezen 1056 keer)

Offline JiK

  • Lid
ubuntu en airtunes
« Gepost op: 2009/02/14, 23:54:01 »
na enige tijd weg geweest te zijn, ben ik dan weer terug op het ubuntu forum, met een schreeuw om hulp....(nouja, eigenlijk om uitleg) ik zal de situatie even voorleggen:

Ik had vandaag een vrije dag en mijn vader had zin om ubuntu 8.10 te gaan installeren op een pc die al een tijdje niet meer gebruikt word. Al snel werd het geval dat ik meer met de ubuntu pc bezig was dan m'n pa, en na wat hulp van een vriend van me die wat bekender is met ubuntu was het ons gelukt om van de pc een netwerk schijf te maken die ook een ftp functie heeft (we krijgen alleen poort 21 niet open, maar das een ander probleem) dit alles heeft die vriend van mij gedaan met het gebruiken van TeamVieuwer (verbonden met mijn macbook pro, en met schermdeling kon hij bij de ubuntu pc)

dus, zoals ik net al getypt heb, na enige tijd was het dan voor elkaar! we hebben er een netwerkschijf bij.

maar, nu wil ik iets, waar ik achter gekomen ben dat het mogelijk is, maar ik weet absoluut niet hoe ik het aan moet pakken. Ik wil namelijk met de ubuntu pc verbinding maken met onze airtunes speakers. zodat we al onze muziek hier in huis op die pc kunnen zetten en zo zonder dat onze computers of laptops aan staan, we muziek kunnen luisteren in de huiskamer.

nu heb ik verschillende sites gevonden die me de uitleg geven hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, alleen ben ik niet zo'n ster in terminal en andere vakjargon bij ubuntu, en dat is nou juist net wel waar ze op die sites van uit gaan.

dit is de site die ik het duidelijkst vond.
http://www.jroller.com/nwinkler/entry/amarok_and_the_airport_express

hij linkt door daar verschillende andere sites, waar ik echt niets van snap. zoals deze site:
http://raop-play.sourceforge.net/

kan iemand mij een duidelijke uitleg geven over hoe en wat precies allemaal moet doen? stap voor stap?

alvast bedankt!

Offline JiK

  • Lid
Re: ubuntu en airtunes
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/15, 22:08:35 »
Na nog wat geprobeer en heel hard nadenken ben ik tot een oplossing gekomen.

ik gebruik nu i.p.v. de airtunes verbinding een soundbridge van Roku (die hadden we ook nog) en dit blijkt met het programma mt-daapd heel eenvoudig te zijn.