Iets specifieker, ik ga het proberen. Ik heb hier een dual boor, met XP en Ubuntu 8.04. Regelmatig komen er veiligheidsupdates, of andere dingetjes, die ik dan braaf laat installeren. Gistermorgen was er weer iets, maar ik weet niet meer wat. Ik sloot gewoon af en een paar uur later wilde ik weer opstarten, toen ging het heel vreemd. Opstarten staat er dan, en dan komt de grub. Ik klik dan op Ubuntu en dan gaat hij (normaal gesproken) opstarten, maar nu begon hij weer opnieuw, weer opstarten, weer grub enz. Ik noem het maar een soort "loop" op z'n Engels uitgesproken.
Een hele tijd terug (in Gutsy) heb ik dat ook eens gehad. Het enige wat toen hielp was Gutsy opnieuw installeren, dus ik dacht dat nu ook maar weer te doen. Ik heb een live CD van 8.04 hier liggen (pas nog op mijn laptop gezet) dus die laten draaien. Installeren lukt echter niet: de computer start met de CD gewoon op, alles werkt dan weer, alleen lijkt het alsof hij iets met de CD doet. Ik weet dus niet wat, maar hij draait (ik hoor geluid, niet het gewone geluid van de CD) en dan werkt Ubuntu weer als vanouds. Als ik kijk naar wat er nu op de HDD staat, dan is er niks veranderd, althans niets wat ik kan zien.
Zal ik eens een CD branden met 8.04.2? Ik heb nu draaien 8.04.1, want ik wilde de LTS versie.
Of kan ik iets anders proberen?
Vanaf de CD booten en op installeren klikken, geeft als resultaat alleen de taalkeuze en daarna start Ubuntu op alsof ik niet aan het installeren was. Raar hoor.