Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Woordenboeken in Thunderbird.  (gelezen 770 keer)

Offline HermanDegenhart

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Woordenboeken in Thunderbird.
« Gepost op: 2009/02/14, 02:33:13 »
In Thunderbird kunnen eindeloos veel woordenboeken bijgevoegd worden, maar er kan er geen een uit. Nu heb ik er maar drie nodig; Nederlands, Duits en Engels. Nederlands-Nederlands wel te verstaan, dus geen Vlaams of Surinaams, Brits-Engels en Duits-Duits. Al die woordenboeken met Zwitsers-Duits, Oostenrijks-Duits, Amerikaans-Engels, Australisch-Engels en wat al niet meer, kunnen er wat mij betreft uit. Dat scheelt een hoop ruimte. Maar hoe krijg ik al die overtollige woordenboeken eruit?

Offline ivo

• Lid
Re: Woordenboeken in Thunderbird.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/14, 09:26:02 »
Tools -> Add-ons -> Woordenboek selecteren -> Uninstall induwen

Ik weet niet of het werkt, maar dat is de knoppenvolgorde die me
het meest logisch lijkt.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline HermanDegenhart

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/14, 16:50:53 »
Als ik in Thunderbird via add-ons naar talen ga, dan staan daar maar drie pakketten geïnstalleerd, n.l. Nederlands (NL), Duits (DE) en Engels (GB), Achter elk woordenboek staat Language Pack, wat doet vermoeden dat er meer dan een woordenboek inzit. Dat moet haast wel, want als ik een nieuw bericht wil schrijven en op spelling klik, dan kan ik uit maar liefst 9 Duitse woordenboeken kiezen, alsmede uit 7 Engelse en 3 Nederlandse. Opgeteld dus 19 woordenboeken. Dat zijn er maar liefst 16 teveel. Hoe krijg ik die eruit?

JimZ

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/14, 18:05:03 »
HIER zijn veel antwoorden te vinden.

Gr,
Jim
« Laatst bewerkt op: 2009/02/14, 18:06:50 door JimZ »

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/14, 19:11:33 »
gewoon even je Thunderbird  language package die je wilt verwijderen in Synatic package manager ;)

Gr Hans,

Offline HermanDegenhart

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/15, 00:26:36 »
Femke, indachtig de grote schoonmaak die Tom Rooze op zijn webpage voorstelt dacht ik dat dit ook in Thunderbird zou moeten kunnen. Tom gebruikt Evolution, dus doet geen voorstellen voor Thunderbird. Aks ik onder spelling de lijst woordenboeken aanklik, dan zie ik er 19 staan, terwijl ik er maar drie nodig heb. Ik dacht zo; daar kunnen er vast wel een paar van uit. Dus stelde ik die vraag hier. In Synaptics overigens staan alleen de Engelse, Duitse en Nederlandse versies aangeklikt. Die ga ik er niet zomaar uitgooien.
Overigens nog bedankt voor je schijfje. Ik dacht dat al gedaan te hebben, maar voor alle zekerheid.