Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Scribus drukt niet meer af  (gelezen 941 keer)

Offline Math.

• Lid
Scribus drukt niet meer af
« Gepost op: 2009/02/13, 10:52:23 »
Sinds een tijdje ben ik op m'n werk ook volledig overgestapt op Linux en open source software. Althans, ik waag een poging... DTP en Linux is namelijk niet echt iets wat altijd lekker samen gaat. Inkscape is zeer krachtig programma, in The Gimp dingen opmaken wordt al lastiger, zeker als je het om wilt zetten naar CMYK en Scribus is echt elke keer weer een ramp... Maar goed, Scribus gaat de laatste tijd al een stuk beter(in de zin van het niet continue crashen). Alleen nu loop ik dus even helemaal vast. Scribus drukt namelijk ineens niks meer af. Hij heeft het de hele tijd prima gedaan, maar van de één op de andere dag wil ie niet meer afdrukken. Vanuit mousepad drukt ie wel gewoon nog af... Erg frustrerend, want moet nu dus weer achter de win pc van m'n collega. Iemand misschien ervaring met Scribus en printen? Kom er ff niet meer uit. :S

edit:
Heb ook Scribus op de Windows-pc van m'n collega staan, maar daar schijnt hij m'n Scribus document niet te accepteren. Scribus is dus niet compatibel met zichzelf... Wat een gedoe weer. :(
« Laatst bewerkt op: 2009/02/13, 10:59:36 door Math. »

Re: Scribus drukt niet meer af
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/13, 13:18:19 »
Ander moet je het ff naar een pdf afdrukken en deze afdrukken met behulp van je printer.

Niet echt een oplossing maar je omzeilt het probleem dan tijdelijk

Re: Scribus drukt niet meer af
« Reactie #2 Gepost op: 2010/03/04, 12:55:45 »
Hier het zelfde probleem
Scribus op mijn laptop print niet, maar op mijn pc wel.
Erg raar.
PDF is inderdaad even een lapmiddel......helaas
You gotta be hungry !