Hey hey,
Ik heb toch maar ff m'n oude vertrouwde Debian gepakt, omdat ik nog niet direct de voordelen van Ubuntu voor deze ouwe pc kan vinden.
Anyway, kheb maar is wat zitten googlen en heb maar is wat andere stappen gemaakt.
Het updaten van m'n kernel liep niet helemaal goed, dus heb 't maar bij 2.4.27-2-686 (ook redelijk recent dacht ik)

Even een paar stappen die ik gemaakt heb:
apt-get update
apt-get upgradeNvidia installeren:
apt-get install nvidia-kernel-common module-assistant
m-a -i prepare
m-a a-i -i -t -f nvidia-kernel
depmod -a
apt-get install nvidia-glx nvidia-glx-dev xserver-xfree86
adduser math video Winmaker installeren:
apt-get install x-window-system wdm wmakeren ff sudo geinstalleerd (niet standaard in Debian)
Lijkt allemaal gewoon goed te werken verder, maar bij het testen van Quake3 ging het fout... :/
Wanneer ik Quake3 opstart krijg ik te zien:
...loading libGL.so.1: Initializing OpenGL display
...setting mode3: 640 480
Using XFree86-VidModeExtension Version 2.2
XF86DGA Mouse (Version 2.0) initialized
Xfree86-VidModeExtension Activated at 640x480
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0".
Xlib: extension "GLX" missing on display ":0.0"...
Couldn't get a visual
...Warning: could not set the given mode (3)
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
---------------------------
----- CL_Shutdwon -----
---------------------------
Sys_Error: Glimp_Init() - could not load OpenGL subsystemKheb al behoorlijk zitten googlen, kwam een aantal tips tegen waaronder deze:
http://www.bartendavid.be/doc/howto/install/games/quake3.html (helemaal onderaan)
Maar tot nu toe hebben de tips nog niet geholpen...

Iemand die kan zien waar de fout of het probleem in zit?
Ik hoor het graag!
Groet, Math.