Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: iPhone syncen in linux?  (gelezen 640 keer)

vdvorst

• Gast
iPhone syncen in linux?
« Gepost op: 2009/02/11, 20:34:58 »
Hallo,

Tot nu toe probeerde ik de iphone in windows te syncen. Echter werkt mijn windows inmiddels niet meer (tja, staat er al 7 dagen op.. dan moet het er weer opnieuw op natuurlijk) maar nu wil ik het gewoon helemaal niet meer.
Is er een goede manier contacten/muziek/programma's te syncen op linux?

Anders zal ik er toch aan moeten geloven alsnog windows op de pc te laten staan...

Google heeft weinig opgeleverd, wel iets waarbij je veel in command moet doen maar ik heb een handleiding met noob-modus nodig :P

Alvast bedankt!

Offline Remuzzz

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: iPhone syncen in linux?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/11, 20:44:09 »
De laatste tijd heb ik ook geprobeerd om mijn iphone te syncen. Het volgende is mij gelukt.

- Iphone gejailbreaked via virtual machine (was een hele klus, raad ik je niet aan). Programmatje dat je daarvoor nodig hebt, heet: PwnageTool
- Via SSH is het dan mogelijk om muziek naar je iphone te transferen.
- Daarna kun je Pwnplayer installeren, waarmee je die muziek kunt afspelen. (De Iphone gebruikt standaard een gecodeerde database, die niet te editen valt).
- De vorige twee stappen staan eigenlijk redelijk goed beschreven hier: https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPhone
- Om mijn agenda te syncen gebruik ik het tooltje NemusSync. Dat werkt prima met Google Agenda.

Al met al: ik kan nu prima mijn agenda en muziek gebruiken. Contacten en video is mij nog niet gelukt. Succes!