Sinds gisteren begon hij al vast te lopen tijdens gewoon werken via gewone programma's zoals bestandsbeheer.
Ik herinner me wel dat ik enkele weken geleden problemen had na installeren van proprietary nvidia drivers van men oude geforce kaart. Ik kreeg het scherm niet meer in de juiste resolutie. Daarna had ik de nieuwe driver uitgezet via system > adminstration > hardware drivers. Volgende reboot kreeg ik fouten en kon ik enkel met de vesa video driver werken. Hij pakte dus niet meer de opensource drivers van nvidia die standaard bij ubuntu zitten. Na installatie van opnieuw de proprietary nvidia werkte het terug.
Rond die tijd zijn de problemen met vastlopen begonnen, weet niet of het er iets mee te maken heeft.
Omdat het systeem niet meer werkbaar was, heb ik gisteren een volledige herinstallatie van ubuntu gedaan. Heb al men instellingen terug goed gezet, extra software geinstalleerd zoals java-sdk, gthumb, adobe-flashplugin... alles is geinstalleerd behalve de volledige multimedia ondersteuning. Gisteren enkele uren kunnen werken met het systeem, ook via firefox en geen enkele vastloper gehad.
Dit weekend ga ik de multimedia ondersteuning installeren volgens de ganse procedure van Pjotr en kijken of het probleem opgelost is. wou eerst zonder die multimedia een dag werken om te zien dat het probleem misschien daar mee te maken heeft.