Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's  (gelezen 4098 keer)

Offline 10o

  • Lid
Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Gepost op: 2009/02/11, 00:03:53 »
Zodra er audio speelt of gespeeld heeft op een van de open webpagina's in Firefox (flash?), spelen alle andere programma's (zoals Amarok, Totem, Rhythmbox) geen audio meer af en/of lopen geheel vast (Amarok) of sluiten zichzelf meteen weer af (Totem). Indien er nog geen audio afgespeeld is met Firefox en een ander programma eerder was met afspelen, is er geen geluid meer in Firefox. En ook deze loopt dan meestal vast. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt dus. Best vervelend omdat ik zeer veel met audio werk... Er lijkt hier sprake van een of ander conflict. Alleen VLC werkt nog goed, maar die vind ik als audiospeler niet zo geschikt.

Anyone out here met dezelfde ervaring of zelfs (ideeën voor) een oplossing?
Draai Hardy 64bits hier met Flash 10.

Dank!
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/11, 09:49:26 »
Gebruik je Pulse Audio? Kijk hier eens naar van Pjotr:
Soms kun je geluidsproblemen in Ubuntu 8.04 verhelpen door het nieuwe geluidssysteem PulseAudio uit te schakelen, waardoor Ubuntu terugvalt op het oudere ALSA. Ik heb een simpele uitschakelmethode opgenomen in mijn docu (punt 9):
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 13:42:26 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Tom

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/11, 10:12:12 »
Gebruik je Pulse Audio? Kijk hier eens naar van Pjotr:
Soms kun je geluidsproblemen in Ubuntu 8.04 verhelpen door het nieuwe geluidssysteem PulseAudio uit te schakelen, waardoor Ubuntu terugvalt op het oudere ALSA. Ik heb een simpele uitschakelmethode opgenomen in mijn docu (punt 7):
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu

Met vriendelijke groet,

Gijs
Die link werkt voor geen meter.
The page you have requested could not be found. (404)

De foutmelding Error 404 of Not Found (niet gevonden) is een van de HTTP-statuscodes. Door linkrot, het fenomeen waarbij aangeklikte links niet meer werken, verschijnt deze foutmelding op het computerscherm. Sommige webhostingproviders laten de mensen (met hun gebruikersaccount) hun eigen 404 pagina's maken.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 10:20:10 door Wanda Rooze »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/11, 10:17:51 »
Die website is verhuisd. Maar, zet alles op ALSA en je geluid werkt weer goed. Overigens treedt dit probleem veel minder vaak op met de Flash Player 10.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/11, 10:35:06 »
Bedankt voor de hulp! In de geluidsvoorkeuren had ik alles al op ALSA gezet en bij Sessievoorkeuren is het opstarten van PulseAudio Session Management al uitgeschakeld. Het mocht echter niet baten... Test: zodra er een YouTube filmpje draait en Amarok af gaat spelen loopt Amarok nog steeds vast...
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/11, 13:43:46 »
Gebruik je Pulse Audio? Kijk hier eens naar van Pjotr:
Soms kun je geluidsproblemen in Ubuntu 8.04 verhelpen door het nieuwe geluidssysteem PulseAudio uit te schakelen, waardoor Ubuntu terugvalt op het oudere ALSA. Ik heb een simpele uitschakelmethode opgenomen in mijn docu (punt 7):
http://computertip.googlepages.com/geluidskaartinubuntu

Met vriendelijke groet,

Gijs
Die link werkt voor geen meter.
The page you have requested could not be found. (404)

De foutmelding Error 404 of Not Found (niet gevonden) is een van de HTTP-statuscodes. Door linkrot, het fenomeen waarbij aangeklikte links niet meer werken, verschijnt deze foutmelding op het computerscherm. Sommige webhostingproviders laten de mensen (met hun gebruikersaccount) hun eigen 404 pagina's maken.
Aangepast, was een link uit een ouderbericht.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/11, 13:58:15 »
Bedankt voor de link. Helaas geen bruikbare/werkende hints aldaar...
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/11, 17:47:29 »
Ben nu thuis op mijn eigen PC. Ook even geprobeerd, exact het zelfde probleem. Als een kanaal gebruikt wordt, kan een andere applicatie daar geen gebruik van maken. Een mogelijke oplossing, halverwege de webpagina http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=205449

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/11, 17:54:55 »
Hoi Gijs, "gelukkig", dan ben ik niet de enige. Ga jij het uitproberen? Dan wacht ik nog even met dit experiment. ;)
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/11, 17:57:52 »
Amarok gebruikt toch Phonon? Phonon moet dan wel ingesteld staan op ALSA.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/11, 18:01:22 »
Wat is Phonon?
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/11, 18:30:29 »
Hoi Gijs, "gelukkig", dan ben ik niet de enige. Ga jij het uitproberen? Dan wacht ik nog even met dit experiment. ;)
Getest en het werkt, natuurlijk is het geluid door elkaar loopt tenslotte over een kanaal, maar te regelen via de volume schuifjes van de programma's:
In de terminal sudo apt-get install alsa-oss
Na installatie in de terminal aoss amarok  of Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu>Audio en Video>Amarok>Eigenschappen>Opdrachtregel wordt dit aoss amarok %U Succes

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/11, 20:12:53 »
Getest en het werkt, natuurlijk is het geluid door elkaar loopt tenslotte over een kanaal, maar te regelen via de volume schuifjes van de programma's:
In de terminal sudo apt-get install alsa-oss
Na installatie in de terminal aoss amarok  of Systeem>Voorkeuren>Hoofdmenu>Audio en Video>Amarok>Eigenschappen>Opdrachtregel wordt dit aoss amarok %U Succes
Getest, maar hier werkt het helaas niet. Alsa-oss was trouwens al geïnstalleerd. Eerst Amarok gestart (wel geluid), dan YouTube filmpje gestart (geen geluid). In de omgekeerde volgorde vice versa.  :( Sterker nog ook als ik beide processen beëindig en Amarok opnieuw op de voorgeschreven wijze start weigert elk afspeelverzoek dienst. Daarom heb ik ook voor het Firefox commando aoss toegevoegd, maar dat mag ook niet baten...
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 20:23:58 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #13 Gepost op: 2009/02/11, 22:13:43 »
Als je aoss firefox start in de terminal opent firefox, tenminste bij mij. Vandaar dat ik heb gekozen voor Amarok. Ik weet niet welke plugin ??? je moet opstarten voor bijv Youtube, misschien wel Flash ???
Vreemd dat het bij jou niet werkt. Een ander apparaat kiezen bij de mixer van de volume regeling?

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/11, 22:16:08 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline ivo

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #14 Gepost op: 2009/02/11, 22:28:35 »
Welk een toeval!

http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,37747.0.html

Geluid vanuit Opera komt gewoon door de stream van amarok op mijn speakers.
Dat was ook zo'n onhebbelijkheid van FF, herinner ik me nu.
Het was altijd teen of tander, nooit beiden tegelijk.

Edit: code tags weggehaald.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 09:43:05 door Johan van Dijk »
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #15 Gepost op: 2009/02/11, 23:29:40 »
Als je aoss firefox start in de terminal opent firefox, tenminste bij mij. Vandaar dat ik heb gekozen voor Amarok. Ik weet niet welke plugin ??? je moet opstarten voor bijv Youtube, misschien wel Flash ???
Vreemd dat het bij jou niet werkt. Een ander apparaat kiezen bij de mixer van de volume regeling?
Heel vreemd. Ik heb nu 3 mixers geprobeerd: aanvankelijk HDA ATI SB (Alsa mixer), vervolgens Realtek ALC883 (OSS Mixer) en Plaback: ALSA PCM on front...
Alles zonder succes. Helaas! Dat ze niet samen af kunnen spelen vind ik nog tot daar aan toe, maar dat de boel steeds vast loopt, is vervelender.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #16 Gepost op: 2009/02/11, 23:46:30 »
Opera ook eens geïnstalleerd. Same problem. Overigens zie ik in systeemmonitor nog steeds een proces draaien genaamd 'pulseaudio'. Bij Voorkeuren > Sessies > Programma's starten heb ik PulseAudio Session Management uitgeschakeld.
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #17 Gepost op: 2009/02/12, 00:29:00 »
Dit allemaal gedaan?
Soms kun je geluidsproblemen in Ubuntu 8.04 verhelpen door het nieuwe geluidssysteem PulseAudio uit te schakelen, waardoor Ubuntu terugvalt op het oudere ALSA. Ik heb een simpele uitschakelmethode opgenomen in mijn docu (punt 9):
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid
Misschien moet je Pulse Audio wel verwijderen, alhoewel bij mij al de pulse audio programma's nog geïnstalleerd staan, erg vreemd allemaal ??? Wel staat in mijn Systeem monitor  2x pulseaudio met "slaapt" erbij. Als je er op klikt met de rechtermuisknop kan je het proces stop zetten, misschien helpt dit.

Met vriendelijke groet,

Gijs
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 00:36:49 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #18 Gepost op: 2009/02/12, 00:35:48 »
Dit allemaal gedaan?
Soms kun je geluidsproblemen in Ubuntu 8.04 verhelpen door het nieuwe geluidssysteem PulseAudio uit te schakelen, waardoor Ubuntu terugvalt op het oudere ALSA. Ik heb een simpele uitschakelmethode opgenomen in mijn docu (punt 9):
http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid
Misschien moet je Pulse Audio wel verwijderen, de deamon blijft gewoon draaien op de achtergrond, alhoewel bij mij al de pulse audio programma's nog geïnstalleerd staan, erg vreemd allemaal ???
Hi Gijs, yep dat had ik allemaal al gedaan...  :|
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #19 Gepost op: 2009/02/12, 07:30:03 »
Zodra er audio speelt of gespeeld heeft op een van de open webpagina's in Firefox (flash?), spelen alle andere programma's (zoals Amarok, Totem, Rhythmbox) geen audio meer af en/of lopen geheel vast (Amarok) of sluiten zichzelf meteen weer af (Totem). Indien er nog geen audio afgespeeld is met Firefox en een ander programma eerder was met afspelen, is er geen geluid meer in Firefox. En ook deze loopt dan meestal vast. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt dus. Best vervelend omdat ik zeer veel met audio werk... Er lijkt hier sprake van een of ander conflict. Alleen VLC werkt nog goed, maar die vind ik als audiospeler niet zo geschikt.

Anyone out here met dezelfde ervaring of zelfs (ideeën voor) een oplossing?
Draai Hardy 64bits hier met Flash 10.

Dank!


ik had dat ook en heb toen een nieuwe geluidskaart gekocht van Creative X-Fi Xtreme Audio en heb de oplossing via de site van Pjotr gevonden http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid en heb nu geen problemen meer , alleen kan ik de volume knop op de toetsenbord niet meer gebruiken hij geeft wel aan dat die harde of zachter gaat maar doet niks , dus moet ik de volume knopje aan de boxs gebruiken.

Gr Hans,

Offline 10o

  • Lid
Re: Audioprobleem Firefox i.c.m. andere programma's
« Reactie #20 Gepost op: 2009/02/12, 13:26:01 »
ik had dat ook en heb toen een nieuwe geluidskaart gekocht van Creative X-Fi Xtreme Audio en heb de oplossing via de site van Pjotr gevonden http://sites.google.com/site/computertip/geengeluid en heb nu geen problemen meer , alleen kan ik de volume knop op de toetsenbord niet meer gebruiken hij geeft wel aan dat die harde of zachter gaat maar doet niks , dus moet ik de volume knopje aan de boxs gebruiken.
Gr Hans,
Dank voor je input Hans. Ik werk inderdaad met de op het moederbord (Asus M2A-VM HDMI) geïntegreerde geluidschip enkel i.c.m. met een koptelefoon. Het geluid is prima, dus hoop ik het eigenlijk op te kunnen lossen zonder te investeren in een extra geluidskaart...
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)