Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: killall pulseaudio  (gelezen 1688 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
killall pulseaudio
« Gepost op: 2009/02/06, 20:20:37 »
Tja, ik er zo klaar mee met pulseaudio. Vervormd geluid, of geen geluid. Alles op alsa gezet. Bij sessies pulseaudio-iets-managment gedisabled. En bij sessies killall pulseaudio toegvoegd, zodat bij het opstarten op de achtergrond geen pulseaudio meer draait. Finit.

Re: killall pulseaudio
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/07, 12:09:22 »
Pulseaudio? Alsa!
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/07, 12:20:31 »
Ik heb ook alles op ALSA gezet, maar zeker dat killall is nogal drastisch... De minst ingrijpende handeling is meestal de beste, vind ik.

Ook zonder beide sessie-ingrepen die je beschrijft, doet het geluid het nu prima op al mijn computers.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/07, 13:02:24 »
@pjotr klopt. Er is sprake van overkill, en eigenlijk zijn de laatste twee stappen niet nodig. Maar het geluid is weer ok, met name vlc spoort weer helemaal.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/07, 16:08:55 »
Waarom dan niet meteen pulseaudio verwijderen van het systeem? Zelf heb ik er evenwel geen enkel probleem mee (8.04).

Offline JvH

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/07, 16:26:48 »
Het voordeel van pulseaudio laten staan is dat je het evt. weer kunt inschakelen als bepaalde updates je geluidsproblemen verhelpen.
Dat heb ik zelf iig ook gedaan. Over het algemeen werkt mijn geluid wel, maar vooral bij spelletjes heb ik last van merkbare latency (geluid loopt achter op beeld). Voor die gevallen heb ik een launchertje gemaakt dat pulseaudio afschiet, en dan loopt het geluid weer wel synchroon :P

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/07, 16:28:03 »
Ik heb begrepen dat die ingreep vrij link zou kunnen zijn. Tenminste dat lees ik in verschillende draadjes via Google.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/07, 17:51:17 »
Dat heb ik zelf iig ook gedaan. Over het algemeen werkt mijn geluid wel, maar vooral bij spelletjes heb ik last van merkbare latency (geluid loopt achter op beeld).
Als het goed is zou het ook volstaan om jezelf toe te voegen aan de groep pulse-rt om dat latency probleem op te lossen.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 17:53:28 door AutoStatic »

« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/07, 17:54:00 »
Wat gebruikt Phonon eigenlijk?

« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/07, 17:57:19 »
Phonon is toch net zoiets als gstreamer voor Gnome?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/07, 17:59:55 door AutoStatic »

Offline JvH

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/07, 18:45:59 »
Dat heb ik zelf iig ook gedaan. Over het algemeen werkt mijn geluid wel, maar vooral bij spelletjes heb ik last van merkbare latency (geluid loopt achter op beeld).
Als het goed is zou het ook volstaan om jezelf toe te voegen aan de groep pulse-rt om dat latency probleem op te lossen.
Helaas niet... Heb zowel mezelf als de root-gebruiker toegevoegd aan de groep die je noemde, maar dat maakt geen (merkbaar) verschil.

« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/09, 22:53:46 »
Dit soort problemen deed mij overstappen naar Arch Linux. Hun uitgangspunt is een kale installatie waar je zelf subsystemen/daemons/kernelmodules aan toevoegt in plaats van er uit slopen met een onzekere uitkomst zoals bij Ubuntu .