Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding office 2003 instalatie  (gelezen 1846 keer)

foutmelding office 2003 instalatie
« Gepost op: 2009/02/06, 13:56:50 »
hoi

als ik office 2003 pro in wine 1.1.13 probeer te instaleren stopt ie bij ose.exe en moet ik rapport wel of niet verzenden.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3214 daar staat de fout niet

wat kan ik doen om hem werkend te krijgen?
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: foutmelding office 2003 instalatie
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/06, 14:09:51 »
hoi

als ik office 2003 pro in wine 1.1.13 probeer te instaleren stopt ie bij ose.exe en moet ik rapport wel of niet verzenden.
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=version&iId=3214 daar staat de fout niet

Eraf laten. XD En gewoon OpenOffice.org gebruiken, wat standaard met Ubuntu wordt meegeleverd. Doe ik ook, zelfs in Windows. :D

« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/06, 14:12:03 »
hoi

Eraf laten. XD En gewoon OpenOffice.org gebruiken, wat standaard met Ubuntu wordt meegeleverd. Doe ik ook, zelfs in Windows. :D
ik werk met open office men ouders werken er niet lekker mee
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/06, 14:38:35 »
Winesupport wordt hier niet geleverd, voor zover ik weet. Ga eens naar http://appdb.winehq.org. Overigens, voor het alledaagse typwerk is OO.o toch meer dan voldoende? Office 2003 draait maar gebrekkig in Wine, je kunt bijvoorbeeld geen plaatjes invoegen. En het ziet er niet uit.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/06, 15:44:24 »
Winesupport wordt hier niet geleverd, voor zover ik weet.

Waarom zou hier geen 'Wine-support' gegeven worden? ??? 'De helft' van de leden hier gebruikt Wine en er wordt regelmatig een vraag over gesteld. Nog niet tegengekomen dat de vraagsteller dan niet geholpen werd, hoor.

Piet Vanraad

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/06, 16:41:32 »
Voor mijn ouders heb ik Crossover office (http://www.codeweavers.com/about/) geïnstalleerd. 37€ voor een licentie en office 2003 werkt perfect. Ik zou ook liever zien dat ze overstappen naar open office, gebeurt wel over een aantal jaar.

« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/06, 17:33:36 »
Winesupport wordt hier niet geleverd, voor zover ik weet.

Waarom zou hier geen 'Wine-support' gegeven worden? ??? 'De helft' van de leden hier gebruikt Wine en er wordt regelmatig een vraag over gesteld. Nog niet tegengekomen dat de vraagsteller dan niet geholpen werd, hoor.
Omdat support voor Wine eigenlijk support voor Windows is. Winesupport heeft ook helemaal niets met Ubuntu te maken. Alhoewel, in de sectie Games hoort Wine wel thuis, maar dit is mijn mening, en wie ben ik.. ;)

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/06, 18:28:03 »
hoi

+1

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2009/02/06, 18:31:55 »
Omdat support voor Wine eigenlijk support voor Windows is. Winesupport heeft ook helemaal niets met Ubuntu te maken........

Ach, support voor Windows.......... Wine is toch niet uitgedacht door Microsoft (denk ik, want weten doe ik het niet) om Linux-gebruikers een handje te helpen?
Vrijwel iedereen heeft bij het overstappen van Windows naar Ubuntu een of meer 'Windows-programma's' die hij/zij niet kan missen (of denkt niet te kunnen missen), en dan is het logisch dat een programma als Wine geïnstalleerd wordt om tóch dat vertrouwde 'Windows-programma' te kunnen blijven gebruiken. Daar is het immers voor.
Ook de vele Wine-gebruikers worden hier altijd geholpen, heb nog nooit gemerkt dat 'men' zich eigenlijk afvroeg waarom je het eigenlijk geïnstalleerd had. ^-^

........en wie ben ik.. ;)
Cumulus007, volgens mij. =D

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/02/06, 18:35:02 »

En om on-topic te blijven :D : +1

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2009/02/06, 18:40:45 »

Helaas blijft blijkbaar niemand on-topic, op de topicstarter na. De vraag ging over het installeren van MS Office 2003 onder Wine, en daar is nog geen antwoord op geweest, behalve het noemen van andere mogelijkheden.

Jammer genoeg weet ik het ook niet. Met mijn dual boot werk ik niet met wine...

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
« Reactie #11 Gepost op: 2009/02/06, 22:38:57 »

Helaas blijft blijkbaar niemand on-topic, op de topicstarter na. De vraag ging over het installeren van MS Office 2003 onder Wine, en daar is nog geen antwoord op geweest, behalve het noemen van andere mogelijkheden.

Jammer genoeg weet ik het ook niet. Met mijn dual boot werk ik niet met wine...

Is dat geen oplossing dan? Windows voor je ouders en Ubuntu voor jou. Kunnen zij aan de slag met office en jij eventueel met OpenOffice.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2009/02/06, 22:52:59 »
Ik heb laatst eens getest of MS Office 2003 bij mij onder Wine wilde draaien. Het installeren was geen probleem (ik gebruik dus puur Wine, geen Cross-over) en de meeste programma's draaide ook goed. MS office '97 ook geen probleem, maar MS Office 2000 doet het bij mij niet.
Ik kan alleen op dit moment niet nagaan welke instellingen voor Wine heb omdat ik nu met Fluxbox draai.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)