Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fluxbox background werkt niet meer.  (gelezen 592 keer)

Offline marc heijerman

• Lid
  • Steunpunt: Nee
fluxbox background werkt niet meer.
« Gepost op: 2009/02/05, 20:18:20 »
Ik heb een backup van mijn home gemaakt en mijn /home daarna geunmount en weer gemount nadat ik wat ruimte heb gepikt, maar sindsdien werkt mijn background in fluxbox niet meer goed. Ik pas mijn backgrounds altijd aan in de style zelf in /usr/share/fluxbox/styles. Voorheen voldeed het volgende nog goed.

background:      stretched of tiled of fullscreen enz....
background.pixmap:    /home/path/naar/wallpaper.jpg

Nu kan ik mijn background niet meer fullscreen krijgen. Welke afbeelding ik ook kies, hij wordt naar top left verplaatst. Als ik dus een grote afbeelding kies gaat het nog redelijk, alleen houd ik dan wel een zwarte balk aan de rechter kant. Snap even niet waarom dit opeens niet goed meer gaat. Ook heb ik het geprobeerd met fbsetbg -f /####### ook dat werkt niet.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline woteb

• Lid
Re: fluxbox background werkt niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/05, 20:44:47 »
Aha.... nog een Fluxbox gebruiker ;)
Waarom gebruik je Rox niet? Kun je iconen op je desktop plaatsen en tevens heel makkelijk de achtergrond wijzigen. Ook gebruikt Rox nauwelijks resources en is zeer snel.

Als je Rox gebruikt dit in je .startup bestandje zetten:

#Rox opstarten + opties
rox --pinboard=NAAM &

Rox verder instellen met deze instellingen:

Op een icoon met de rechtermuisknop naar opties:

Dan deze instellingen gebruiken:

Op OK klikken en klaar is kees.

Op het eerste plaatje zie je dat je ook i.p.v. Opties voor Achtergrond kunt kiezen. Sleep de wallpaper van keuze naar het venstertje wat je dan krijgt en de achtergrond is ingesteld.

Hier mijn desktop (Fluxbox + Rox):

« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 20:49:17 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline marc heijerman

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/05, 20:48:47 »
Aha.... nog een Fluxbox gebruiker ;)
Waarom gebruik je Rox niet? Kun je iconen op je desktop plaatsen en tevens heel makkelijk de achtergrond wijzigen. Ook gebruikt Rox nauwelijks resources en is zeer snel.

Als je Rox gebruikt dit in je .startup bestandje zetten:

#Rox opstarten + opties
rox --pinboard=NAAM &

Rox verder instellen met deze instellingen:

Op een icoon met de rechtermuisknop naar opties:

Dan deze instellingen gebruiken:

Op OK klikken en klaar is kees.

Op het eerste plaatje zie je dat je ook i.p.v. Opties voor Achtergrond kunt kiezen. Sleep de wallpaper van keuze naar het venstertje wat je dan krijgt en de achtergrond is ingesteld.

Heej bedankt voor je tip. Had rox al wel geinstalleerd, alleen nog niet veel mee gedaan, werk graag met keybindings. Maar dit is idd het proberen waard.

Offline woteb

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/05, 20:50:31 »
Ik heb mijn vorige post nog voorzien van een vrij recente schermfoto van mijn Fluxbox desktop.
Als je de Engelse taal redelijk goed beheerst, Rox heeft ook een uitgebreid handboek aan boord, ook bij Rechtermuisknop op icoon te vinden.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 20:52:30 door woteb »
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline marc heijerman

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/17, 09:20:25 »
Bedankt, ik heb mijn fluxboxje nu redelijk hoe ik het hebben wil :)