Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gmail onder imap niet alle mappen zijn dezelfde.  (gelezen 1219 keer)

Offline marco1800

• Lid
  • Steunpunt: Nee
gmail onder imap niet alle mappen zijn dezelfde.
« Gepost op: 2009/02/05, 11:24:20 »
Ik gebruik mijn gmail account onder imap en da's wel handig als je veel mail krijgt en op meerder computers werkt. Alles onder webmail is aangepast en hetzelfde als ik evolution open. Ook verzonden berichten vanuit evolution staan keurig aangepast in verzonden berichten onder webmail. Maar ik bemerk nu, wanneer ik een e-mail krijg, en deze verwijder onder evolution deze naar de map alle berichten gaat. Als ik hem dan verwijder uit deze map, en evolution terug open komt deze mail terug in de map, "alle berichten".
Ik vraag me nu af is het ook mogelijk is dat een bericht onder postvak "in" onder evolution ik direct kan verwijderen zodanig dat deze niet onder de map "alle berichten" komt maar defintief verwijderd is. Met definitief weg bedoel ik als je een mail onder webmail verwijdert is die definitief weg en komt daar enkel in alle berichten als je die mail archiveert.
Waarschijnlijk moet ik onder voorkeuren van Evolution nog iets aanvinken? Dank bij voorbaat!

Offline mp

• Lid
Re: gmail onder imap niet alle mappen zijn dezelfde.
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/05, 11:44:36 »
Je kunt in Evolution ergens aanvinken: prullenbak leegmaken bij sluiten Evolution. Brengt dat soelaas?

Edit: bij bewerken, voorkeuren, emailvoorkeuren, tab Algemeen, kopje Berichten verwijderen.
« Laatst bewerkt op: 2009/02/05, 11:46:17 door mp »

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/05, 12:00:01 »
Neen, met aanvinken prullenbak leegmaken iedere keer verandert dit niets.

Offline mp

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/05, 12:20:59 »
Neen, met aanvinken prullenbak leegmaken iedere keer verandert dit niets.
Dan vermoed ik dat het aan gmail ligt, en niet aan Evolution. Gmail doet wel iets met de instructies van Evolution, maar niet het juiste. Eens proberen met Thunderbird?

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2009/02/06, 14:56:20 »
Ik gebruikte die weblog om imap te configureren. Heb het nog eens nagekeken, maar dat verhelpt niks.

Offline Dave

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/02/06, 17:06:10 »
gmail prefereert juist dat je nooit meer mail hoeft te verwijderen.
Verwijderde mail in je mailprog zal dan ook niet van de server verwijderd worden.

Maar zal het wel verkeerd begrijpen, wat imap ipv smtp veranderd in je mail ook geen idee van verder.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/02/07, 18:02:17 »
Als je een onder webmail een bericht verwijdert komt dat terecht in de prullenbak. Als je die dan nadien ledigt dan is je bericht van de server. Je kan ook een bericht onzichtbaar maken door te archiveren. Het is dan niet meer zichtbaar onder postvak "in" maar dat bericht blijft wel op de server en komt terecht onder "alle berichten".

Onder evolution,  en dat is de kern van het probleem, als je een bericht onder "inbox" verwijdert komt dat terecht in de onderste prullenbak boven "spam". En dat veroorzaakt die fout. Het bericht moet in de prullenbak onder "met ster" terecht komen, dan komt dat bericht niet meer terug. En als je dan nadien die prullenbak ledigt is het bericht definitief weg. Een mogelijke oplossing is telkens berichten naar de juiste prullenbak slepen. Als je dan die prullenbak ledigt dan heb je ook definitief dat bericht verwijdert.

Maar de vraag is nu, kan die funktie niet gekoppeld worden aan "verwijderen" bij evolution zodanig dat het in de juiste prullenbak terecht komt?
Of dat het doorschakelt van de ene prullenbak naar de andere prullenbak om het bericht definitief te verwijderen.