Tja, maar beginnen bij het begin. K3b heeft Jim al beschreven en uit gelegd. Wat dat betreft zijn kde en gnome uitwsselbaar. Ik heb ook Amarok en KDETV geinstalleerd. Het programma wat jij probeerde te installeren is gnomebaker.
Kijk eerst eens of je map Paul inderdaad in de directory /home staat, zoals Jim schreef. Kan je dit nog bereiken met Nautilus, de bestand verkenner? Anders open je een terminal via Hulpmiddelen en type je in cd /home hierna type je dir zo dus:
gijs@gijs-8:~$ cd /home
gijs@gijs-8:/home$ dir
Afbeeldingen britny ellen gijs Openbaar schooljuf
asten Bureaublad emilie lost+found pink Sjablonen
britney Documenten Examples Muziek root Video's
Staat de map Paul of paul erbij? Zoals bij mij gijs?
Doe nu het volgende in de terminal cd paul , let op geen / voor paul en nu dir -a dan worden de verborgen bestanden ook weer gegeven zie je aan de . ervoor
bij mij ziet het er zo uit
gijs@gijs-8:/home$ cd gijs
gijs@gijs-8:~$ dir -a
-
5\ December\ AICS\ weekly.doc
Afbeeldingen
amsn_received
An_Interview_with_Ma_Yueh_Liang.MPEG
Winkel\ van\ Sinkel\ 200303.mdb
wu_style_taiji.MPEG
.Xauthority
.Xauthority-c
.Xauthority-l
Ik heb er nog veel meer instaan maar dan wordt het wel een hele lange lijst. Zou je delijst die jij te zien krijgt hier neer willen zetten tussen tags? (code)lapje tekst(/code) en deze () vervangen door [], als ik deze gebruik ziet het er zo uit
lapje tekst
dat scheelt een hoop gescroll voor iedereen.
Nog niets weggooien hoor Wil eerst kijken of je map nog goed staat en de "snelkoppelingen" geen symbolic links zijn. En een herinstallatie is het snelst, voor Ubuntu een beetje door te krijgen zijn dit soort situaties een hele "kluif" voor iemand die net begint, maar wel een mooie "leerschool". En herinstalleren kan altijd nog.

Met vriendelijke groet,
Gijs